4 comentarii

Festivalul Turcesc din Herăstrău

Week-endul trecut (17-19 mai adică) a fost unul destul de încărcat în capitală. Am avut aşa: Festivalul Turcesc în Herăstrău, Noaptea Muzeelor (sâmbătă spre duminică) şi Zilele Muzeului Militar. Şi cum Mărgeaua adoră evenimentele de genul ăsta, a făcut tot posibilul să le treacă cu bifă pe lunga ei listă cu chestii de văzut/făcut în Bucureşti. Minune minunată, chiar a reuşit!😛

Sâmbătă după-masă şi-a luat Mărgeaua Bradul consort şi l-a târât prin toată căldura din acea zi, în Parcul Herăstrău (intrarea Charles de Gaulle), la Festivalul Turcesc. Recunosc că numai la baclavale şi dervişii rotitori mi-a fost gândul. Însă din păcate nu am avut parte nici de una, nici de cealaltă. Am dat în schimb peste lume multă, îmbulzeală şi căldură mare (monşer!). Ne-am învârtit un pic printre standurile cu obiecte de artă turcească, am asistat la demonstraţii de ebru şi caligrafie otomană, am băut o „limonata”, mi-am cumpărat magneţi de frigider pentru colecţia mea şi un inel pentru că întâmplător se potrivea perfect cu cerceii aduşi astă vară de la Londra de Cori, buna mea prietenă. Cireaşa de pe tort a fost însă fanfara militară otomană Mehter, pe care o puteţi vedea în fotografiile de mai jos şi ai cărei membri au fost foarte simpatici, făcând bucuroşi poze cu vizitatorii. Ba chiar turcul mustăcios din a treia fotografie ne-a lăsat să-i probăm şi coiful! Nu vă imaginaţi ce greu atârnă!😀

Festivalul turcesc Bucuresti 2013 by MargelutaFestivalul turcesc Bucuresti 2013 3 by MargelutaFestivalul turcesc Bucuresti 2013 2 by Margeluta

Festivalul turcesc Bucuresti 2013 4 by MargelutaFestivalul turcesc Bucuresti 2013 1 by Margeluta

Cum spuneam, ne-am uitat lung după baclavale, preferatele mele ever, dar în afară de shaorma, porumb fiert, gözleme şi diverse dulciuri, nu am văzut. Probabil nu mi-au sărit în ochi din cauza aglomeraţiei. Am înţeles că dervişii rotitori apăreau pe scenă la ora 19, dar noi i-am ratat, întrucât pe la 17:30 am plecat deja spre Antipa, în speranţa că nu vom prinde o coadă imensă şi apucăm să vedem expoziţia The Human Body. Cu toate că pe alocuri a semănat cu un bâlci de ţară, mai mult sau mai puţin kitschos, per total, Türkfest 2013 a fost o experienţă frumoasă, mai ales că eu am o slăbiciune pentru Turcia!

P.S.: Şi acum mă gândesc la baclavalele alea mult aşteptate şi… neaflate!😉

CITATUL ZILEI:

„Strângeţi cât mai multe amintiri pentru insomniile bătrâneţii.”

Vasile Ghica

4 comments on “Festivalul Turcesc din Herăstrău

  1. Hai ca mi-ai facut si mie o pofta nebuna de baclavale, care desi super dulci, imi plac foarte mult.😀 N-am mai mancat de-o eternitate… Iar in Turcia nu am ajuns inca. Hm, sunt curioasa, de unde pasiunea ta pentru Turcia, ce anume te atrage la tara din Pen. Asia Mica?

    Apreciat de 1 persoană

  2. […] fost in premiera la Festivalul Turcesc din Herastrau, unde am cautat fara succes baclavale, apoi am facut Noaptea Muzeelor cu Al Meu Ca […]

    Apreciază

  3. […] daţi seama că nu aveam de gând să încep anul ăsta. După ce ne-am aruncat un ochi curios la Festivalul turcesc din Herăstrău, împreună cu Bradul consort am luat-o la pas spre  Grigore Antipa, deşi nici nu […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

