1 comentariu

De la Noaptea Muzeelor 2013

Harta-Noaptea-Muzeelor-2013-Bucuresti-În ultimii doi ani, de când am dat plaiurile vâlcene pe aglomeraţia capitalei, nu am ratat nicio Noapte a Muzeelor, aşadar vă daţi seama că nu aveam de gând să încep anul ăsta. După ce ne-am aruncat un ochi curios la Festivalul turcesc din Herăstrău, împreună cu Bradul consort am luat-o la pas spre  Grigore Antipa, deşi nici nu speram că apucăm să intrăm. Pe la 17:45, când am ajuns noi acolo, era încă devreme şi ni s-a părut că mulţimea adunată în faţa muzeului nu semăna nici pe departe cu coada imensă de anul trecut, prin urmare am decis să rămânem, în speranţa că vom înainta rapid. Am aflat pe pielea noastră că socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, dar era prea târziu să mai renunţăm, aşa că 3 ore mai târziu, timp în care ni se alăturase şi prietena mea Inuţa, am reuşit să punem piciorul în incinta muzeului, la vestita şi controversata expoziţie „The Human Body”. Biletul a fost la reducere, am plătit doar 20 de lei, în loc de 60! Primul cuvânt care-mi vine în minte şi acum când mă gândesc la exponate este „wow”! Iar interjecţia asta înglobeaza o mulţime de trăiri, şi plăcute, şi mai puţin plăcute! Este extraordinară, fantastică, de necrezut, de neuitat, macabră şi înfiorătoare în acelaşi timp! N-am părăsit-o scuipându-mi maţele, nici vărsând vreo lacrimă, dar cert este că nu voi uita prea curând ce am văzut acolo! Şi asta nu pentru că nu aş mai fi văzut cadavre (ba unele într-un hal de nehal, credeţi-mă!), dar ideea că sunt oameni adevăraţi, mama, tata, fiul cuiva din lumea asta, expuşi în văzul tuturor ca nişte ciudăţenii de la circ, mi-a cam ridicat părul pe mine!

Am profitat de faptul că eram deja înăuntru şi am vizitat şi restul muzeului. E prima dată când ajung la Antipa şi acum pot spune că înţeleg de ce este atât de iubit de bucureşteni, mai ales după renovare. Am reuşit să fotografiez cât de cât, deşi vizita se desfăşura pe fast forward, nu aveai voie să te opreşti prea mult ca să pozezi pentru că blocai trecerea şi în spatele tău se strângea un puhoi de oameni, şi-n plus Sony Boy, noul meu aparat foto primit cadou de la Moş Crăciun în locul lui Nicu Pixelu’ dispărut prematur/furat în decembrie, nu prea face faţă când vine vorba de fotografii de interior, cu lumina slabă.

Muzeul Grigore Antipa 2 by MargelutaMuzeul Grigore Antipa 1 by MargelutaMuzeul Grigore Antipa 3 by MargelutaMuzeul Grigore Antipa 4 by MargelutaPe la 23:30, am ieşit de la Antipa (Doamne, câtă lume se strânsese afară!) şi ne-am continuat drumul spre Observatorul Astronomic, dar ne-am lăsat păgubaşi când am văzut coada kilometrică! Aşa că am decis să mergem spre Gara de Nord, la Muzeul C.F.R. şi ne-am oprit în drum şi la Muzeul Naţional al Literaturii Române. Aici, atmosferă degajată, invitaţi care lecturau cărţi şi mulţi elevi entuziasmaţi să-ţi fie ghid! Foarte fain colţul dedicat dadaismului, unde puteai să-ţi creezi propriile poezii folosind cuvinte decupate din reviste!

Muzeul literaturii 3 by MargelutaMuzeul literaturii 1 by MargelutaMuzeul literaturii 2 by MargelutaLa Muzeul C.F.R., mai multă lume decât ne aşteptam noi să fie. Anul trecut era aproape gol, iar acum avea vizitatori şi din Argeş, veniţi cu autocarul!

Muzeul CFR 3 by MargelutaMuzeul CFR 1 by MargelutaMuzeul CFR 2 by MargelutaAm încercat apoi să ajungem şi la Muzeul Cotroceni, dar era deja închis. De altfel, am observat că anul ăsta foarte multe dintre muzeele participante la Noaptea Muzeelor nu au mai ţinut deschis până la 4 dimineaţa, ci au dat deja stingerea pe la 1-2, unele chiar la ora 10 seara. Aşadar, pe la 3 dimineaţa ne-am întors într-un final acasă, rupţi de oboseală, cu dureri teribile de spate şi picioare, de parcă am fi alergat la maraton o zi întreagă şi am dormit neîntorşi! Nici măcar nu-mi aduc aminte dacă am visat ceva, eu, care am 1001 vise pe noapte!😛

Voi aţi făcut Noaptea Muzeelor?

CITATUL ZILEI:

„Muzeul e arsenalul cel mai puternic cu care un popor îşi apără originea, identitatea şi tot ce a moştenit de la străbuni.”

Iosif Sterca-Şuluţiu

One comment on “De la Noaptea Muzeelor 2013

  1. […] premiera la Festivalul Turcesc din Herastrau, unde am cautat fara succes baclavale, apoi am facut Noaptea Muzeelor cu Al Meu Ca Bradul si prietena mea Ina, iar in dimineata imediat urmatoare am luat parte la Zilele […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

