Lasă un comentariu

Pentru Eliza, in loc de la multi ani

Peste patru zile se implinesc 10 luni de cand locuiesc in Anglia. Luni atat de intense si pline de viata, incat nici acum nu mi-am revenit. Sunt inca buimaca de la atatea schimbari, intamplari si rasturnari. Azi mi-am amintit ca inainte de plecare, doua lucruri mari si late imi framantau creierul si nu ma lasau sa dorm: 1. vremea, da, faimoasa vreme londoneza ma ingrozea la culme: ma vedeam singura, mancata de depresie, intr-un tablou ud si gri, singura culoare tasnind din venele-mi taiate pe lung si 2. oamenii pe care aveam, vrand-nevrand, sa-i intalnesc aici. Stiindu-ma ca intotdeauna am fost un magnet irezistibil pentru toate scursurile umane, ma pregatisem deja sufleteste pentru ce era mai rau. Nici nu banuiam atunci ca soarta planuia sa ma surprinda si sa-mi demonstreze cat de mult ma inselam!

Primul om fain intalnit in aventura mea pe taramul reginei a venit in chip de bruneta apriga si oachesa, cu ras rotund si plin: Eliza, colega mea de camera. 10 luni am impartit nu doar o camera, ci si lacrimile, bucuriile, visurile, temerile, indoielile si toata viata care a incaput in ea… si-n noi. Azi, cand mi-am luat si ultimele lucruri ramase acolo, in camaruta noastra cat o viata (dupa ce am amanat pe cat posibil momentul, pentru ca urasc sfarsiturile si despartirile), m-am asezat descumpanita pe patul dezgolit, mi-am rotit privirea in jur si totul mi-a aparut deodata intr-o lumina atat de trista, fara tine, fara mine, un manunchi de amintiri a devenit tot ce-am trait impreuna.

O ora jumate intarziere. Ploaia de pe Luton si indianul Malik care adormise in masina in parcarea aeroportului. 11 flamanzi si un bed&breakfast de negasit. Cristina cu „Ha, ha, ha o sa va manance vrajitoarea asta batrana si fara dinti!”. Plictiseala din Ledbury cu numai-mancare-n-a-fost-aia din care home si cum ne-am ratacit drumul spre casa lu’ Miss Polly fiindca toate casele aratau la fel. Ovidiu cand ne-a poreclit „Pisi London”. Coatele tale si „Ce zice fata, asta aici?” de la traininguri. Gradina babutei unde fumai in fiecare dimineata. Pizza de la Tesco. Tu cand era sa-i rupi scaunul decapotabilei lu’ Miss Polly. Prima noastra calatorie cu trenul in Anglia si inevitabila intrebare „Fata, sigur ne-am urcat in trenul care trebuia?”

#landscape #fromabove

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

#ledbury #england #old #instabuilding #architecture #travel #travelgram #instatravel #margeluta #siragurideganduri

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

Think #green! #towntrail #ledbury

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

Anca si primele noastre carduri Oyster. June care n-a avut nimic cu tine, doar cu mine! Dulcea nebunie din Camden si mancarea chinezeasca din The Stables mereu la aceeasi masa, de langa armasarul ala negru din metal. Dezinteresul lui Irfan si cum ne-am cautat singure chirie in Londra. Indienii si Edgware. Italienii si Wembley. Tipii aia misto care ne-au ajutat cu bagajele la Hendon Central. Geamantanele noastre facute bucati, zacand langa tomberoane.

#blackbeauty

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

Busy Camden

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

Cum am venit pe picioare din Wembley Central, incarcate de cumparaturi de la Primark,  fiindca iti uitasei tu Oysterul. Injuraturi. Multe injuraturi. „Fata, eu nu mai stau in Anglia, plec acasa!” „Fata, nu pleci nicaieri, stai aici cu mine!”

#english #autumn #london #uk #fall #margeluta #siragurideganduri #urban #citylife #camden #nature #naturelovers

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

#Wembley Stadium at night #london #uk #england #margeluta #siragurideganduri #citylife #urban

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

Toate platourile cu mancare turceasca de la Gokuyuzu. Wembley Fashion Outlet si mesele la Nando’s.  Roberta intrebandu-ne daca suntem un cuplu. Kinou si paradele ei fashion. Noaptea intr-un club din Soho cu toti din casa. Cadourile de Mos Nicolae. Bradul nostru international. Craciunul in stil romano-italian. Cum am dat noroc cu dozele de Cola in noaptea de Revelion. Noi doua vaitandu-ne ca suntem singure. Noi doua razand intruna nopti la rand. Cum ne asteptam una pe alta la sfarsitul turei. Salata-ta-cea-mai-buna-din-lume. „Pisi, iar nu mai e apa calda!”. „Iar mi-a disparut laptele!”. „M-am saturat pana peste cap de casa asta!”. Diminetile in care tu faceai curatenie si eu dormeam bustean. Jumatatea ta de camera impecabila si a mea… aratand ca a vecinului Rakshit. „Ma, what are you smoking? My head hurts.”. Aziz cu „MMA” rasunand in boxe. Hemel si pensatul. Birmingham si Oana cu salata ei de peste afumat. Baklavale la Patchi. Shisha pe Edgware Road. Seara aia faina la Riviera Lounge. „Pisi, asa a fost sa fie! Asta e un semn de la Dumnezeu!”.

Stii cum ziceam noi mereu ca viata asta a noastra de acum o sa se incheie la un moment dat? Si cum ne intristam de fiecare data cand ne gandeam la asta? Se pare ca a sosit momentul. Dar sa nu fim triste ca s-a terminat, ci bucuroase ca s-a intamplat. Lacrimile care mi-au udat azi obrajii, stand acolo, singura in camera noastra, sunt de bucurie si recunostinta. Sunt bucuroasa ca te-am cunoscut si iti sunt recunoscatoare pentru tot. Nu stiu ce va mai fi de acum inainte, unde ne-o duce viata pe fiecare, dar usa mea iti va fi mereu deschisa, chiar daca voi fi la celalalt capat al pamantului. Eu nu uit!

Se zice ca anumite lucruri sunt menite sa se intample, asa cum anumiti oameni sunt sortiti sa se intalneasca! Si se mai zice ca fiecare din noi purtam pentru vesnicie o bucata din oamenii pe care i-am intalnit. Sunt fericita si onorata sa am pentru totdeauna o bucatica din tine in mine!

LA MULTI ANI, ELIZA!

CITATUL ZILEI:

„In om e un nesfarsit sir de oameni.”

Mihai Eminescu

Lasă un răspuns

