1 comentariu

Călătorie prin Univers

Ieri, după ce ne-am bucurat din plin de spectacolul din Cişmigiu cu ocazia Zilei Europei, am luat-o la goană către Palatul Şuţu. A voastră Mărgea fără Bradul din dotare, pe care-l lovise brusc o lipsă de chef. Noroc că am avut-o pe Inuţa, tovarăşa mea de preumblări bucureştene!😀 A trebuit să mărim pasul fiindcă se făcuse deja târziu şi chiar ne doream să prindem locuri la prezentarea „Călătorie prin Univers” de la ora 19. Bineînţeles că la 18:30, când într-un final am reuşit să ajungem, am dat peste o ditamai coada. Am avut totuşi noroc să intrăm, şi cu toate că locuri pe scaune nu mai erau şi a trebuit să stăm pe scări pe toată durata prezentării, zău dacă ne-a deranjat! A fost atât de interesant încât nu ne-a mai păsat de nimic altceva!

Călătoria până la marginea Universului s-a făcut folosind un program de astronomie creat de National Astronomical Observatory of Japan (NAOJ) și o proiecție normală, însoțită de explicații „pe viu”. Mai întâi am făcut turul cerului vizibil de pe Pământ, apoi am ajuns pe Lună, Mercur, Marte, Jupiter şi sateliţii săi, am aflat ce condiţii trebuie să îndeplineşti pentru ca un crater să primească numele tău, cum se face că cerul se vede albastru, de ce Pluto nu mai este considerată planetă, de ce e bine că Soarele nostru e doar o stea de dimensiuni mici, cum arată galaxia noastră şi cât din Univers au reuşit oamenii să cartografieze, plus multe multe muuuulte altele.

Am descoperit o groază de lucruri şi-n plus, am râs pe cinste! Adrian Şonka, astronomul care „ne-a condus” prin Univers, este pur şi simplu un tip genial şi cu un simţ al umorului fantastic! A explicat pe înţelesul tuturor, chiar şi al celor mici, a ştiut să menţină viu interesul audienţei şi a glumit non stop! Un adevărat profesionist şi o prezentare pe cinste, mă bucur mult că am fost acolo! De aceea nu voi rata cealaltă prezentare „Câte stele sunt pe cer?” din 23 mai, pe care v-o recomand cu drag. Mai multe detalii găsiţi aici.

CITATUL ZILEI:

„Prin spaţiu, universul mă cuprinde, mă înghite ca pe un punct; prin gândire, îl cuprind eu.”

Blaise Pascal

One comment on “Călătorie prin Univers

  1. […] spuneam acum două săptămâni cât de faină a fost „Călătoria prin Univers” de la Palatul Şuţu, fapt care ne-a făcut, pe subsemnata şi a ei tovarăşă de preumblări […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

