Lasă un comentariu

Festivalul International al Luminii Spotlight Bucuresti

UNESCO a hotarat ca anul 2015 sa fie proclamat în mod oficial Anul Internațional al Luminii si al Tehnologiei Luminii, prin urmare, Primaria capitalei a organizat, in perioada 23-25 aprilie, prin ARCUB, prima editie a Festivalului International al Luminii Spotlight Bucuresti. Timp de 3 zile, Calea Victoriei, de la Biblioteca Centrală Universitară până la Piața Națiunilor Unite, a fost transformata într-o expoziție-gigant, animata de instalațiile interactive și spectacolele de lumini. Circuitul artistic al festivalului a fost compus din 23 de lucrari artistice, instalatii, sisteme de iluminare arhitecturala si videomapping-uri, in total, o suprafata iluminata de aproximativ 6000 metri matrati.

Chestia asta suna prea bine ca sa o rateze a voastra Margea, asa ca joi, dupa ce am plecat de la Noaptea Cartilor Deschise, ne-am oprit la concertul de pe Strada Franceza, exact cand pe scena Romarta canta o varianta rock’n’roll a „Umbrellei” Rhiannei. Au urmat apoi Omul cu Sobolani si Robin and the Backstabbers, dar noi nu am mai ramas, ci am luat-o in sus, pe Calea Victoriei, sa vedem despre ce e vorba de fapt la Spotlight, acest Festival al Luminii aflat la prima editie. Ei bine, dragi cititori margelati, aflati ca a fost superfain! Desi am avut foarte putin timp la dispozitie, fiindca Inuta mea trebuia sa plece, am reusit totusi sa admiram instalatiile luminoase, sa vedem proiectia de pe Cercul Militar si sa facem cateva poze. Si am ramas incantate, superincantate, megaincantate de fapt! De aceea, curioasa si dornica sa-mi fac o imagine completa a evenimentului, am vrut sa vad si restul de minunatii, asa ca sambata abia l-am tarat pe Al Meu Ca Bradul dupa mine! Fiindca la ora 21 juca Steaua, s-a invoit sa ma insoteasca doar cu conditia sa apuce si el macar a doua repriza (vaaai, cata generozitate din partea-i, nu-i asa?)! Va imaginati deci ca m-a alergat ca pe hotii de cai, sa ajunga mai repede acasa, in fata televizorului! Norocul meu ca inghesuiala teribila i-a mai incetinit ritmul si am apucat si eu sa ma bucur de una-alta!😛 Adevarul e ca era foarte multa lume, nu aveai loc sa arunci un ac! De mult nu am mai vazut asa puhoi de oameni! Si tot continuau sa vina in valuri!

Va las acum cu cateva poze facute la Spotlight in cele doua vizite margelate.

Iluminat arhitectural pe Biblioteca Centrala Universitara, in culorile drapelului.

Cloud, opera unor artisti din Canada, o instalație de artă interactivă, construită din 6 000 de surse de iluminat.

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

Large Pendulum Waves, o instalatie kinetica creata de un artist olandez,  formata din 15 globuri luminoase de aproape un metru diametru si cu o greutate de 450 kg, ce oscileaza ritmic, la capatul unor cabluri fixate de un suport cu inaltime de 10 metri. O opera de arta pusa in miscare de legile fizicii, dupa cum spun organizatorii.

Light Orchestra pe fatada Palatului Telefonelor.

Video mapping pe Teatrul Odeon, realizat de Maxintensity din Ungaria, participanti la iMapp Bucharest din septembrie 2014 cu un spectacol de video mapping pe fatada Palatului Parlamentului (click pe link).

Video mapping pe Cercul Militar National, realizat de Les Ateliers Nomad, conationalii nostri care au participat si ei anul trecut la iMapp Bucharest cu un spectacol de video mapping pe Palatul Parlamentului (dati click pe link).

Pin Bucharest, instalație urbană cu tema BUCUR/EȘTI a arhitectei Olivia Monoranu.

The Sun, energia, puterea și mărimea Soarelui inglobate in opera unui artist din Cehia.

Cubic Lens, un cub cu latura de 4 metri, ridicat deasupra mulțimii și iluminat cu peste 20.000 de lumeni, o iluzie menita sa păcăleasca ochiul uman.

Triangles Unfold, o instalație modulară realizată din triunghiuri echilaterale identice care se compun la fiecare construcție într-o formă nouă. Din ce am citit, instalația a avut în fiecare noapte altă înfățișare. Asa arata sambata.

Strada B, un perete reactiv la publicul străzii.

Iluminat arhitectural pe Palatul CEC.

Lux Magnetica, o instalație biomimetică interactivă prezentată sub forma unui banc de meduze ce reacționeză prin variații de lumină la proximitatea oamenilor.

Ghost Ship, o hidro-holograma de mari dimensiuni (jeturi de circa 12m), creata de arhitectii romani din colectivul Visual Skin pentru Amsterdam Light Festival 2014. Pe masura ce vizitatorii se deplaseaza in jurul hologramei, imaginea perceputa se tranforma din profilul vasului in vederea frontala. Efectul 3D este si mai spectaculos atunci cand velele corabiei se umfla in bataia vantului. In 2015 si 2016 acest vas efemer va calatori in jurul lumii, Spotlight Bucharest International Light Festival fiind prima oprire. Chiar a fost o chestie spectaculoasa, care ne-a si udat atunci cand a fost pusa in functiune.😀

Ghostship

A photo posted by Keke Margeluta (@margeluta) on

La final, dupa atatea poze, va las si un mic video ca sa simtiti vibe-ul festivalului .

Au mai fost si alte instalatii luminoase pe care nu am apucat sa le vad din motivele amintite la inceputul articolului, dar nah, nu le poti avea pe toate, zice o vorba din batrani! Oricum, a fost ceva inedit si foarte interesant, cum nu am vazut vreodata si m-a entuziasmat la maxim! Acum abia astept editia de anul viitor, la care organizatorii vor trebui sa munceasca pe branci, daca vor sa se autodepaseasca, fiindca aceasta prima editie le-a iesit de minune! Dupa cum se vede, a fost foarte bine primita de publicul bucurestean si a reusit sa scoata din casa o groaza de lume!

CITATUL ZILEI:

„Vezi încotro cad umbrele şi vei şti cine cerne lumina.”

Valeriu Butulescu

Lasă un răspuns

