1 comentariu

23 Aprilie – Ziua Internationala a Cartii si a Drepturilor de Autor

noaptea-cartilor-deschiseIn 1995, la initiativa Spaniei, UNESCO a hotarat ca ziua de 23 aprilie, cea a trecerii in nefiinta a lui Shakespeare si Cervantes, sa fie proclamata ca Zi Internationala a Cartii si Drepturilor de Autor, incurajandu-se astfel promovarea lecturii si sprijinirea tinerilor autori. Bineinteles ca si anul acesta, la fel ca-n ceilalti, pentru a sarbatori, s-au organizat tot felul de evenimente, de la expozitii de carte si lecturi publice, la maratoane de citit si donatii de carti. Ca de obicei, initiativa Editurii Litera s-a facut din nou remarcata datorita ineditului si (mai ales) volumelor oferite gratuit: „Noaptea Cărţilor Deschise”, eveniment aflat la cea de-a treia editie, a strans peste 1500 de cititori care au facut un lant uman in jurul Casei Poporului. Nu au fost indeajuns pentru a inconjura uriasa cladire, dar tot s-a bucurat de un real succes. Si Margeluta a fost acolo!

Stiind ce s-a intamplat anul trecut, cand oamenii s-au imbulzit si calcat in picioare pentru o carte, sa zicem ca nu-mi suradea deloc ideea de a participa. Am oroare de multimile inversunate! Plus ca nu-mi place sa fiu fotografiata si filmata, sa ma vad pe la tv ori sa se umple internetul cu mutra mea. I’m so shy! :D  Noroc cu prietena mea Inutza, care nu s-a lasat pana nu m-a convins sa mergem impreuna. Ne-am bucurat de soare si de pomii infloriti din Parcul Izvor (a se vedea Instagramul margelat), am stat pe iarba si am mancat merdenele (Doamne, ca bine mai miroase iarba verde proaspat taiata!), asteptand sa se dea startul.

Ne-am gasit locuri vizavi de parc, fix unde se filma si fotografia in draci, intre un grup galagios de tineri voluntari si doua doamne simpatice. Apoi ne-am primit si cartile, care au picat exact la fix. Pe „Lawrence al Arabiei” pusesem ochii inca de la inceput. Chiar ne amuzam ca atunci cand termin eu cu arabul, o sa mi-l paseze Inutza pe turc!😀

Cel mai mult mi-a placut atmosfera relaxata. Participanti din toate categoriile: multi liceeni, parinti cu copii mici, dar si varstnici, toti comunicativi si sociabili. Am vorbit, am ras, am glumit, am citit din cartile primite. Cel putin asa a fost pe bucata noastra de  „lant”. Asta a fost partea faina, faza nasoala e ca nici pana acum nu am priceput cand a inceput si cand s-a terminat de fapt evenimentul. Tot vedeam oamenii ca pleaca, dar noi doua ne incapatanam sa mai ramanem, asteptand un semnal, ceva de genul „Start!”, „Acum!”, un fluier, un pocnet de pistol, ceva, orice, la care toata lumea sa deschida simultan cartile sau sa se ia de maini, uatevar, si multimea de fotografi si cameramani sa puna camerele pe cititori. Numai ca nu s-a intamplat asa. Nu ne-a anuntat nimeni nimic, iar in final, cand am vazut ca am mai ramas doar cativa pe baricade, am plecat si noi catre Calea Victoriei, ca tot se tinea Spotlight si era concert pe Strada Franceza.

noaptea cartilor deschise noaptea cartilor deschiseNoaptea cartilor deschise 2 by Margeluta quotationsfreak.wordpress.comnoaptea cartilor deschisenoaptea cartilor deschisenoaptea cartilor deschiseNoaptea cartilor deschise

Si in drum spre casa, ca un facut, o coincidenta sau o demonstratie ca-n univers toate sunt interconectate, am dat peste asta:

carte

CITATUL ZILEI: 

„Literatura e dovada ca viata nu ajunge.”

Fernando Pessoa

One comment on “23 Aprilie – Ziua Internationala a Cartii si a Drepturilor de Autor

  1. […] asta suna prea bine ca sa o rateze a voastra Margea, asa ca joi, dupa ce am plecat de la Noaptea Cartilor Deschise, ne-am oprit la concertul de pe Strada Franceza, exact cand pe scena Romarta canta o varianta […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

