Lasă un comentariu

3 în 1 ca Nescafe-ul

1. Eclipsa de Soare de ieri a fost prima din acest an. Dacă din nordul Oceanului Atlantic s-a văzut o eclipsă solară totală, noi n-am avut parte decât de o felie din ea şi ar fi bine să ne mulţumim şi cu atât, fiindcă până în 2022 nu mai păpăm alta (poate doar una mică, parţială, prin 21 iunie 2020).

Sper că la ora 11:55, când s-a produs maximul eclipsei, v-aţi bucurat de cer senin şi aţi reuşit s-o vedeţi. În Bucureşti nu am fost atât de norocoşi. Raportez că la Gara de Nord am avut un cer perfect… acoperit de nori, prin urmare, adio eclipsă! Şi-aşa nu aveam ochelari (zise vulpea-n sinea ei!😛 ).

2. Tot ieri (sau mai bine zis azi, 21 martie, 00.45 ora României), axa Pământului a fost perpendiculară pe raza Soarelui ⇒Echinocţiu de primăvară ⇒ziua a fost egală cu noaptea.

3. Şi da, din nou ieri noapte, am avut parte şi de Super Lună sau Luna la perigeu, adică momentul când Luna ajunge pe orbita sa la cea mai mică distanţă faţă de Pământ şi apare mult mai mare şi mai luminoasă decât în celelalte nopţi. Aceasta a fost deja a treia Super Lună din 2015 şi ne vom mai bucura de alte trei, în august, septembrie şi octombrie.

Eh, şi ce e atât de  spectaculos, vă intrebaţi probabil? Păi, specialiştii în domeniu spun că se întâmplă destul de rar ca toate aceste trei fenomene (eclipsa de Soare, echinoctiul şi Super Luna) să se producă în aceeaşi zi. Doar cine mai apucă anii 2053 şi 2072, va reuşi să trăiască din nou această treime de evenimente astronomice. Un fel de 3 în 1 Nescafe sau „3 la preţ de 1, ia şoseta, omule, că e superofertă!”.😛

În afară de faptul că nu am putut dormi, nu m-am simţit cumva afectată de chestiile astea cosmice. Şi oricum, adevărul e ca aşa păţesc de fiecare dată când e lună plină, mă izbeşte un val de energie teribil şi umblu de nebună prin casă. Surse credibile m-au asigurat totuşi ca nu urlu la lună şi nici nu-mi cresc colţi, gheare şi blană!😀

CITATUL ZILEI: 

„Luna este purtătorul de cuvânt al nopţii.”

Costel Zăgan

Lasă un răspuns

