5 comentarii

Q3: De ce continuam sa consumam lucruri care ne fac rau?

In ultima vreme, vointa Margelutei a fost greu incercata de tot felul de pofte (nu va ganditi la tampenii, perversi mici ce sunteti!😛 )… Cu pofta de dulce sunt deja obisnuita, de ani buni mi-o tot trimite intru ispitire Tiroida-cea-rea-si-dereglata si sa zicem ca m-am obisnuit cu ea si pot, cat de cat, sa-i fac fata. Dar, din cand in cand, se intampla sa ma loveasca miseleste si pofte mai… ciudate, cum ar fi cea de Cola, desi nu am fost niciodata vreo consumatoare impatimita (nu ca frate-mio care uitase gustul apei, dar il cunostea prea bine pe cel de Cola).

Tin sa precizez din start ca de fel, eu nu beau suc, decat la evenimente ori iesiri (si-asa rare) in oras, dar si atunci fara acid, fiindca stiu foarte bine ca bauturile carbogazoase si Margeluta nu fac deloc casa buna. Cu precadere Coca Cola si Pepsi, care-mi provoaca niste dureri de stomac teribile! Nici macar nu-mi amintesc cand am baut ultima data!

Prin urmare, as vrea si eu sa stiu de unde Doamne iarta-ma, a aparut piticul asta pe creier care imi sopteste necontenit in ureche „Cola, Cola, Cola…”?! Pana mai ieri nici nu le observam, dar acum ma lovesc in retina mea destul de subtiata (asa grait-a medicul!) toate reclamele alea hoate la Coca Cola si Pepsi, cu licoarea magica revarsandu-se vijelios peste cuburi de gheata sfarainde, in timp ce stropi joaca veseli la gura paharului si in a mea se isca adevarate furtuni tropicale!

Ieri n-am mai rezistat, am infruntat ploaia de afara ca Ana lui Manole si m-am prezentat in cel mai apropiat Mega Image, de unde am plecat cu o sticla de Fanta de lamaie si una de Coca Cola, bineinteles! Daca era sa ies din casa pentru orice altceva pe vremea aia, n-as fi iesit, normal! Initial, Fanta era pentru mine si Cola pentru Al Ca Bradul, ca na, eram hotarata s-o evit! Hotarare care s-a dus dracului in momentul in care el si-a turnat un pahar! Si-acum sa te tii, Margeauo!

imageBineinteles ca, intocmai ca un machitor cu staif, nici eu nu m-am oprit la primul pahar. Daca nu mi-a facut rau, inseamna ca merge si al doilea, nu? A mers. Chiar si al treilea. Si-apoi mi s-a rupt filmul. Chiar in timp ce ma uitam la un film pe Pro Tv.

M-am trezit cu ditamai burtoiul, de parca inghitisem nu una, ci trei mingi! Ziceai ca stau sa nasc, numai ca… nu iesea nimic! Ca na, stiti si voi legea aia cu iesirile si intrarile: ce bagi pe-o parte, tre’ sa iasa pe cealalta! Doar ca in cazul asta, nimic, frate! Niente, nada, zero barat, zero-n chiloti! Nu voia si pace! Ba din contra, burta continua sa se umfle de parca-i pusesem drojdie! Habar n-aveam ca o parte anatomica ti se poate mari intr-atat! Nu ma vedeam decat explodand si-un cap de alien iesindu-mi din burta!

Am trecut prin tot felul de trairi, care mai de care mai „amuzante”: dureri de stomac, greata, maini si picioare reci, frisoane, si toate astea in timp ce ma simteam ca o balena esuata! Daca voiam sa ma misc, tot ce trebuia sa fac era sa… ma rostogolesc! N-am inchis un ochi toata noaptea, pastile n-am in casa, iar azi sunt inchise toate cele 5 farmacii din apropiere! Asa ca, in speranta ca nu ma duc pe copca, si asta in cel mai scarbos mod cu putinta, explodand adica, de vor trebui sa ma adune hucata cu bucata ca sa aiba ce pune in coparseu, ma duc sa-mi fac un ceai. Poate scap!

Si uitati-va aici la mine, ca suntem in sfanta zi de duminica, si martori imi sunteti toti care cititi, cine-o mai pune strop de cola pe limba, acum sa-l trazneasca! Si piticule, pazea tata, c-ai belit-o!

Bineinteles, intrebarea din titlu ramane: de ce suntem atat de tampiti, si aici ma refer in primul rand si mai ales la MINE, sa consumam, in mod constient si voit, porcarii care stim ca nu ne fac niciun bine? De ce alegem sa ne facem singuri rau?

CITATUL ZILEI:

„Cine dă ascultare poftelor sale devine propriul său duşman.”

proverb egiptean

5 comments on “Q3: De ce continuam sa consumam lucruri care ne fac rau?

  1. Nu va obliga nimeni sa consumati…

    Apreciază

  2. Fiindca poftele si dependenta, chinuie oamenii in general … toti constientizeaza asta, unii au vointa, altii nu pot lupta contra si devin sclavii propriilor pofte, care ne distrug . Bun articol ! Multumim !

    Apreciază

  3. Intr-adevar a fost un exces sa consumi 3 pahare de cola, dupa o perioada de „abstinenta”.
    Eu nu consum asemenea bauturi racoritoare dar pot spune ca, coca cola este un bun remediu atunci cand vomiti, se ia cate o inghititura din 5 in 5 minute si are efect, am probat si intr-adevar functioneaza.
    Imi pare rau de suferinta ta, nu este placut sa suferi si mai ales cand nici nu ai ceva medicamente la indemana, pentru a te ajuta.
    Un gand bun si multa sanatate.

    Apreciază

  4. Din categoria ” tot ce e bun e ilegal, imoral sau ingrasa (baloneaza)”.
    Poate ca e fructul interzis si ce nu ai voie, aia iti vine sa faci.(hai ma, ca n-o fi foc, doar o data, poate acum e altfel si apoi nu imi convine sa am restrictii, vreau sa fiu libera sa decid)

    Apreciază

  5. spune-mi, te rog, cum ai reușit să stai departe de dulciuri – cum te-ai mobilizat, cum te-ai decis, cum te-ai păstrat pe linie (eu am stat departe la un moment dat 6 săptămani, după aceea am mancat și o tavă de prăjituri singură – cu alte cuvinte, nu crede că ceva e prea dulce pentru mine – eu mananc și cantități de 10 ori mai mari decat cred că ar manca cei mai lihniți…🙂 nu e de ras, desigur, e de plans! :-))

    Apreciază

Lasă un răspuns

