1 comentariu

Minunata lume a show-urilor tv

Tin minte ca prin anul 2 de facultate, daca nu ma insel, ca-n ultima vreme memoria imi cam joaca feste, eu si colegele mele de apartament ne-am nimerit, prin nu stiu ce conjunctura, in casa unui tip, student la Inginerie. Parintii lui erau plecati peste week-end, deci probabil dadea un chef, ceva. De fapt, nu „probabil”, ci „cu siguranta”!😀 Eh, si daca toate celelalte chestii sunt foarte vagi in mintea mea, posibil si datorita aburilor de alcool de atunci, (ups, mami, sa stii ca exista o teorema conform careia, daca nu ai tras macar o betie in timpul facultatii, nu te poti numi student!😛 ) singurul lucru pe care mi-l amintesc la perfectie este… televizorul lui! Si asta nu e nicio metafora sau licenta poetica, eu chiar ma refer la televizorul din sufragerie! Stiti voi, cutia aia cu imagini cantatoare! Mai oameni buni, televizorul astuia era o dihanie imeeeensa, nemaivazuta si nemaiintalnita de noi pana atunci! Cred ca doua persoane nu-l cuprindeam! Sau ma rog, creierul meu profund impresionat asa a inmagazinat informatia, deci asa v-o transmit! Stateam toate trei pe canapea, una langa alta, drepti, cu palmele pe picioare si ne holbam fix in ecranul arataniei, fara sa scoatem un cuvant. Atat de hipnotizate eram, ca nici macar nu l-am auzit pe tip cand ne-a intrebat ce bem! Ne-am trezit la realitate abia cand a pocnit din degete si ne-a zis pe-un ton ironic „Uau, parca n-ati mai vazut televizor in viata voastra!”. Pai chiar asa era! Cel putin, nu unul de dimensiunile alea! Si ca sa-mi duc marturisirea pana la capat, adevarul e ca noua nu ni se mai lipisera ochii de un ecran tv de cateva luni bune! Nu aveam aparatul cu pricina in apartamentul nostru inchiriat, fiindca proprietarul, cel mai bolnav om si mai pervers popa din cati am intalnit (dar asta e o alta poveste), nu voia ca „masinaria diavolului” sa ne distraga de la invatat! In circumstantele astea, intelegeti acum reactia noastra! Poate cititorilor mai tineri, obisnuiti cu smartphoane, tablete si laptopuri la discretie, li se pare neverosimil si aberant ce scriu eu aici, dar pe vremea aceea, ele nu existau! Si uite, am supravietuit totusi! :)))

Nici dupa perioada aia nu am dat atentie prea mare televizorului! Prezenta lui ma interesa cat negru sub unghie. Ba chiar i-am zis Alui Meu Ca Bradul, atunci cand ne-am mutat impreuna, ca tot ce-mi doreste inimioara este netul, pe cand el voia cablu tv sa vada meciurile, bineinteles!

Eh, si-atunci sa mor daca inteleg cand naiba au luat lucrurile intorsatura asta nasoala! Fiindca da, doamnelor si domnilor, dragi cititori margelati, recunosc spasita ca ma uit la televizor… MULT! Exagerat de mult comparativ cu anii trecuti! Nici eu nu ma mai recunosc! Primul lucru pe care-l fac dimineata, cand ma trezesc, e sa aprind televizorul. Vin acasa, sunt singura si-mi pare prea multa liniste, pac, dau drumul la tv, ca sa aud vorbind, acolo, pe fundal! Navighez eu pe net, dar televizorul merge in continuare, bineinteles! Ma plictiseste facebookul, iau telecomanda si butonez pana mi se acreste, dar tot nu-l sting, chiar daca imi gasesc alta ocupatie mai interesanta! Televizorul continua sa faca ce stie el mai bine sa faca: merge in continuare… ca televizorul! In timp ce deretic prin casa, mai prind franturi pe care creierul meu tembelizat de atata tembelizor le considera, in mod eronat, interesante si atunci ma asez frumos in fata lui sa vad despre ce e vorba. Seara, Al Meu Ca Bradul se uita la Capatos. Stie si el bine ca e o porcarie, dar cica pe el atata prostie il amuza. Pe mine ma enerveaza, la culme chiar, dar na, poti sa-i iei omului placerea? Si cum locuim intr-o garsoniera, particip involuntar la vizionare, cu toate ca incerc sa-mi vad de ale mele. Uite asa am ajuns sa vad intregul sezon din „Sunt celebru, scoate-ma de aici!”, iar acum stiu aproximativ tot ce se petrece la „Ferma vedetelor” si de aseara si la „Romanii au talent”. Prin urmare, sunt la curent cu spectacolul dat de Raduleasca si uite ca-mi dau si eu cu parerea, ca de aia am blog!

Eu mi-o amintesc pe Mihaela Radulescu dinainte de Otil si Baumgartner si dinainte de a fi mare scriitoare si diva pe facebook (chiar i-am urmarit activitatea acolo, desi cartile nu i le-am citit). Mi-o amintesc pe Mihaela Radulescu de la „Duminica in familie”, femeie decenta, frumoasa, desteapta, ambitioasa, hotarata, sigura pe sine si buna profesionista. Cu imaginea asta a ei de atunci am ramas eu in cap, imagine care contrasteaza puternic cu cea de aseara, de la „Romanii au talent”. Da, m-a scarbit, fiindca de la o asa doamna, eu, ca privitor, aveam alte pretentii. Si cu toate astea, SOC SI GROAZA!, o inteleg! Da, ati citit bine! N-o aprob, dar o inteleg! Pentru ca a aproba si a intelege sunt doua lucruri toral diferite! Intr-o lume in care pustoaicele de 17 ani, mandre sa fie amantele bogatanilor cu 20 de ani mai in varsta din showbiz, fac bani buni din aparitia pe la diverse emisiuni, povestind cu lux de amanunte despre „relatie”, o lume unde toate analfabetele, incultele si prostituatele cu silicoanele si bucile pe afara sunt ridicate la rang de vedeta fara a avea concret vreun merit sau talent, unde rusinea si decenta au disparut de mult, unde aspectul fizic si operatiile estetice in lant sunt „za shit”, unde femeia e promovata ca o papusa sexuala fara creier, ei bine, inteleg ca intr-o astfel de lume, a pitipoancelor plastifiate, o femeie la 45 de ani, pentru a fi bagata in seama, trebuie sa socheze. Si nu prin inteligenta si decenta, ca nu asta se cauta acum. Eh, iar Mihaela Radulescu e o femeie desteapta, de ce sa nu recunoastem?! A inteles prea bine cu ce se mananca reality showurile din ziua de azi si tocmai asta a oferit: scandal pe paine. Fiindca in showbiz, daca nu se vorbeste despre tine, nu existi! Asta nu-i scuza bineinteles, atitudinea. In plus, aici se simte totusi mana unui regizor, totul a fost introdus in scenariu pentru explozia audientei! Doar uitati-va cat s-a polemizat pe subiectul asta! Acum va intreb: nu e oare si asta un fel de manipulare? Si pacalitii cine sunt? Da, ati ghicit: noi! Desi in contextul in care dam de inteles ca asta ne place si asta cerem in continuare, nu stiu daca mai putem fi numiti asa!

Concluzia este ca cele mai mari gunoaie, la televizor sunt servite! Iar noi, privitorii, le inghitim voluntar si constient!

Nu eram eu oare mai fericita si mai castigata atunci cand n-aveam televizor? Nu-i nevoie sa-mi raspundeti, era o intrebare retorica, la care mi-am dat deja raspunsul. Acum va las pe voi sa va intrebati… Si sa va raspundeti sincer!

CITATUL ZILEI:

„În manipulare nu contează aproape niciodată ce spui, ci mai degrabă, cum o spui.”

Victor Chomsky

One comment on “Minunata lume a show-urilor tv

  1. Bun articol si adavarat, ne tembelizam uitandu-ne la televizor si cazand si lucruri bune, de ce sa nu recunoastem, insa si nazdravanii. Mihaela s-a comportat ca o adolescenta care doreste sa atraga atentia si a si insulta o tanara, care a avut o prestatie buna, impreuna cu partenera ei, ca ar fi grasa, lucru ce nu era adevarat. Mi-a placut interventia Andrei, care a luat pozitie spunand ca, nu este un concurs la modeling, unde siluieta trebuie sa fie scheletica.
    Poate ca ar trebui sa ne spunem opinia si s-o auda si diva rasuflata, care nu stiu prin ce minune, a fost aleasa in juriul de la „romanii au talent”.
    Un gand bun si multa sanatate.

    Apreciază

Lasă un răspuns

