3 comentarii

Ies la vot

Foarte multi se plang de patriotismul care-i apuca subit pe majoritatea romanilor in jurul datei de 1 Decembrie si e trambitat pana la refuz pe retelele de socializare si-n mass-media. Ei bine, dragi compatrioti, azi a fost sansa voastra sa demonstrati ca sunteti cetateni responsabili si buni romani, care-si iubesc tara nu doar pe facebook de ziua nationala, ci si-n restul anului, exercitandu-va dreptul la vot. Ar trebui sa iesim din starea asta de letargie, ca sa nu zic nepasare, specific romaneasca si sa ne amintim  ca orice drept vine la pachet si cu obligatii. Si ca pentru dreptul asta de care ne bucuram noi azi, altii si-au dat viata. Doar nu ati uitat de ’89, nu? (Asta doar ca sa amintesc un eveniment nu atat de indepartat temporal de zilele noastre, ca mai sunt si altele!).

decembrie 1989„Vrem alegeri libere!” se striga atunci. Acum le avem. „Libertate!” se striga atunci. Acum o avem, avem libertatea de a alege. Si atunci de ce alegem sa o ignoram? De ce alegem sa nu facem nimic? Si nu, a sta acasa, confortabil in fata televizorului si a lua la injuraturi toata clasa politica nu inseamna a face ceva! Si nici a lua peste picior pe cei care astazi si-au indeplinit datoria civica -„vai, sarmanii naivi, ei chiar cred ca pot schimba ceva, ca votul lor chiar conteaza”- nu e solutia! Atata timp cat pe tine, cetatean al acestei tari, te doare-n cot de vot, ce drept mai ai sa te plangi si sa critici apoi cum merg lucrurile? Daca nu alegi sa lupti, ai pierdut din start! Mai ales ca scuze patetice se gasesc cu carul si noi, romanii, suntem experti in a ne plange si vaicari si a da vina pe altii!

Imi amintesc ca asteptam cu nerabdare varsta majoratului, ca sa am drept de vot. Si la 20 de ani, cand am votat pentru prima data, debordand de entuziasm, alaturi de mama si tata, m-am simtit om mare, pe aceeasi treapta cu ei. Dintr-o data, eram matura si responsabila si parerea mea conta. Atat de mult, incat puteam sa mi-o exprim liber si… responsabil, asa ma sfatuia tata. Nu am tratat niciodata acest lucru cu lejeritate, dovada ca mi-am lasat buletinul de vot sa alunece in urna de fiecare data cand s-a dat strigarea. Da, recunosc ca am un simt al datoriei innascut, dar a mai fost, in plus, cultivat de tatal meu, nelipsit de la vot, indiferent de situatie, si care mereu imi spunea ca strabunicii mei nu si-au dat viata in prima linie ca eu sa-mi bat joc de sacrificul lor.

Asa ca azi mi-am luat de cot soacra din dotare si am mers impreuna la vot, la sectia 861, amenajata in incinta scoalii in care a invatat Al Meu Ca Bradul opt ani de zile. Asta apropo de incarcatura emotionala!😀 Era intr-adevar multa lume in zona, dar nu si-n sectie, prin urmare totul nu a durat mai mult de doua minute! Asta apropo de scuza cu lipsa timpului!

romania votCe m-a surprins in cel mai placut mod, impresionat, emotionat si bucurat a fost reactia diasporei. Romani din toata lumea au stat la coada ore-n sir pentru a vota. Probabil ca si autoritatile au fost la fel de surprinse de numarul mare de votanti, altfel nu s-ar fi ajuns la cozile astea imense. Tot respectul meu pentru cei care nu s-au dat batuti! E inadmisibil insa ca dupa atata asteptare, sa li se inchida urnele usile-n nas si sa le fie refuzat acest drept. Rusine! Si la fel de inadmisibil este si ceea ce s-a intamplat in capitala celor aflati pe listele suplimentare. Cum sa nu existe formulare? Rusine din nou! Asta inseamna sa furi dreptul la vot si intr-o democratie, asa ceva nu trebuie tolerat!

CITATUL ZILEI: 

„Caci puterea se aduna din toti micii impreuna!”

Tudor Arghezi

3 comments on “Ies la vot

  1. Chiar că e inexplicabil de ce nu s-a prelungit programul de votare cu 1-2 ore, acolo unde erau atâția oameni la rând. Sunt cazuri în care legea permite acest lucru, așa cum s-a mai întâmplat.

    Apreciază

  2. […] am fost la vot impreuna cu mama si soacra si la parada militara de 1 Decembrie cu […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

