1 comentariu

Omul de afaceri american şi pescarul mexican

Un om de afaceri american stătea lângă chei, într-un mic sat mexican de coastă, când un pescar îşi trage barca la mal. În barcă erau câţiva peşti frumoşi. Americanul îl felicită pentru peştele prins şi îl întreabă cât timp i-a luat să-l pescuiască.

-Foarte puţin, a răspuns mexicanul.

-De ce nu stai mai mult pe mare să prinzi mai mult peşte? a întrebat atunci americanul.

-Mi-ajunge să-mi întreţin familia, i-a răspuns pescarul.

-Şi ce faci în restul timpului? a vrut să ştie omul de afaceri.

-Dorm până târziu, pescuiesc puţin, mă joc cu copiii, îmi fac siesta împreună cu nevastă-mea, în fiecare seară mă plimb prin sat, beau un pahar de vin şi cânt la chitară cu prietenii. Domnule, am o viaţă plină şi sunt foarte ocupat, a încheiat pescarul.

-Uite, îl ia peste picior americanul. Am studiat economia la Harvard şi te pot ajuta. Ar trebui să pescuieşti mai mult şi cu banii pe care-i câştigi în plus, să-ţi cumperi o barcă mai mare. Cu ceea ce câştigi de pe urma bărcii mai mari, îţi poţi cumpăra câteva bărci şi mai târziu chiar o flotă de pescuit. În loc să vinzi peştele prin intermediari, îl poţi vinde direct la o fabrică, iar mai târziu îţi poţi cumpăra propria fabrică de prelucrare a peştelui. Ai putea astfel controla produsul, procesarea şi distribuţia. Va trebui să pleci din sat, să te muţi în Mexico City, apoi la Los Angeles şi mai tarziu la New York, de unde îţi vei conduce afacerea tot mai înfloritoare.

-Şi cât va dura să fac toate astea, senor? întreabă pescarul.

-Vreo 15-20 ani, răspunde americanul.

-Şi apoi?

-Apoi vine partea cea mai bună, râse americanul. Îţi vinzi afacerea şi devii foarte bogat, ai lua câteva milioane.

-Milioane, senor? se miră pescarul. Şi după asta?

– După asta te retragi din afaceri, te muţi într-un sătuc de pescari pe malul oceanului şi te scoli târziu, pescuieşti puţin, te joci cu copiii, îţi faci siesta împreună cu soţia, te plimbi seara prin sat, bei un pahar de vin cu prietenii, cântaţi la chitară.

Păi asta fac şi acuma!

Povestioară găsită pe zidul unei prietene care acum locuieşte în SUA şi probabil de aici personajele – americanul şi mexicanul. În trecut am mai publicat pe blog alte două variante ale acestei povestioare de vineri, le găsiţi aici şi aici, şi deşi diferă uşor, morala este aceeaşi.😉

One comment on “Omul de afaceri american şi pescarul mexican

  1. Cam asta fac și eu acum! Înafară de faptul că n-am nevastă și copii.😉

    Apreciază

Lasă un răspuns

