Lasă un comentariu

Cu mocanita prin Bucuresti

Pe 10 iunie 2014 s-au implinit 75 de ani de la infiintarea Muzeului Cailor Ferate Romane, asa ca in capitala, in perioada 10-15 iunie, au loc tot felul de evenimente pentru a sarbatori momentul. Printre ele, proiectari de filme, simpozioane, trasee speciale cu trenuri de epocă, vizitarea gratuita a muzeului, o expozitie de locomotive in Gara de Nord, daaaar si -cireasa de pe tort- o plimbare cu mocanita prin Bucuresti. Da, va asigur ca ati citit bine, chiar te poti plimba cu mocanita printre betoane! Dovada mai jos:

Normal ca scurtul traseu bucurestean de 150 de metri dintre Muzeul CFR şi gura de metrou Basarab nu se poate compara cu cel obisnuit al batranei mocanite, aduse tocmai din Simleu Silvaniei, dar capata o bila alba pentru inedit. Fabricată în 1917 la Munchen, veterana de 97 de ani poate atinge viteza de 15 km/h si consuma in medie 100 de kg de cărbune pe zi şi 2 mc de lemne. Ea a fost cumpărată şi recondiţionată în urmă cu 5 ani de Asociaţia pentru Păstrarea Liniilor Ferate Înguste din România, condusă de pasionatul Gheorg Oceva, supranumit „salvatorul mocăniţelor” si este folosita în scop turistic. Daca vreti sa incercati experienta, aflati ca mocănița va circula zilnic, în perioada evenimentului, între orele 9:00 si19:00. Iar daca tot sunteti acolo, ar fi pacat sa nu dati o raita prin Muzeul CFR, mai ales ca intrarea este gratuita. La fel am facut si eu, cu toate ca l-am vizitat de vreo 3 ori pana acum (deh, nu poti locui langa Gara de Nord si sa nu vezi Muzeul CFR!). Diorama feroviara de acolo, cea mai mare din tara si complet automatizata, ma incanta de fiecare data.

Din muzeu, am iesit direct in gara, la linia 14, chiar in momentul in care locomotiva Călugăreni, fabricată în 1869 fluiera de plecare. Am inteles ca pe toata perioada evenimentului, trenul tractat de ea va face zilnic două trase dus-întors între Gara de Nord şi Gara Regală Băneasa, care anul acesta împlinește 75 de ani de la deschidere. Eh, si cum am ratat ocazia, nu mi-a ramas altceva de facut decat sa admir toate locomotivele de epoca, unele mai tinerele, altele mai in varsta, expuse pe linii. Si a fost un spectacol frumos!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: