Lasă un comentariu

Prima mea socata

Acum cateva zile, pe cand veneam de la piata, un batranel asezat pe trotuar ma imbia sa-i cumpar florile de soc. Trecusem de el cand mi-am amintit ca mai aveam ceva maruntis in geanta, asa ca m-am intors si am cumparat una din cele doua pungi pe care le avea. Bineinteles ca pe drum am realizat ca eu habar nu am cum se face socata, dar hei, la ce sunt bune telefoanele? Ca s-o suni pe mama si sa-ti spuna ea, nu?😛 Stiu ca intotdeauna ma pot baza pe mami meu iubit! Nu am uitat nici acum gustul socatei pe care ne-o pregatea cand eram mici. Nu am cum, e imposibil! Adoram pur si simplu bautura asta! Cred ca socata e un fel de simbol al copilariei!

Cum am ajuns acasa, imediat am trecut la atac. Si imediat s-a ivit o problema: pentru treaba asta era necesar un borcan mare de sticla si fiindca nu mai aveam niciun chef sa ies din nou si sa-mi pierd timpul cautand unul (de unde naiba se cumpara asa ceva?), a trebuit sa improvizez. Am taiat la gura un bidon de plastic de 5 l, am pus in el toate cele 7 flori de soc cumparate de la batranel si spalate in prealabil, am adaugat vreo 500 g de zahar, 2 lamai si un lime taiate felii, apoi am umplut bidonul cu apa rece. Am amestecat bine si am astupat gura cu o farfurie, apoi l-am dus in bucatarie, cu gandul ca e ceva mai cald acolo si socata are nevoie de soare si caldura sa se faca.

socataMama imi zisese ca-n 3-4 zile lichidul va fi dulce-acrisor, usor tulbure si un pic intepator, semn ca e gata, dar trecuse timpul si socata mea nu se mai facea. Sa zic drept, am cam intrat in panica si deja ma gandeam ca va trebui sa arunc totul! Timp de 6 zile am tot amestecat lichidul si azi, dupa atata stradanie, ta-daaaaaa! In sfarsit e gata! Si credeti-ma ca e peeerfecta, exact asa cum imi place mie! A meritat asteptarea! Banuiesc ca a durat atat din cauza ca nu am folosit un borcan de sticla si nici nu l-am tinut in soare, iar la noi in casa nu e extraordinar de cald, chiar daca-i vara! Eh, dar cum spune si proverbul: totul e bine cand se termina cu bine!

socatasocataSocata 1 by Margeluta quotationsfreak.wordpress.comSocata by Margeluta quotationsfreak.wordpress.comFiindca e prima data in viata mea cand fac socata, uite asa mai adaug ceva la categoria mea speciala #30depremierepentru30deani.😉

CITATUL ZILEI:

„Nu beau. Dar nu din virtute, ci pentru că există o băutură care îmi place mai mult şi asta este apa.”

Jorge Luis Borges

Lasă un răspuns

