Lasă un comentariu

Scrisoarea a III-a, varianta Dosarul Transferurilor

La un semn se dă sentinţa şi ciocanul bate tare
Se rostesc pedepse grele, toate cu executare
S-a lăsat tăcere-n sală şi pe hol-forfotă multă
Iar suporterii p-afară fac mătănii şi exultă.
– Tu eşti Victor? -Da domniţă! –Nu ţi-e dor de vărul tău?
Nu ţi-e dor să stai cu dânsul la o tablă la bulău?
– Orice gând aveţi domnită şi oricum împărţiţi anii
Să nu-l luaţi de lângă mine pe fratele meu Giovani
– Nu-l iau Victore, am grijă, şezi frumos şi fii pe pace
Patru ani am să-ţi dau ţie iară frac-tu şase face
Mai sunt nişte luni acolo însă astea sunt detalii
Cad pe gânduri dintr-o dată amândoi fraţii Becali
Cum o să-i primească lumea şi băieţii de acolo?
Oare vor putea să-i scuipe şi pe ei ca pe Manolo?
Vor putea să-i mai înjure, vor putea să-i mai jignească
Cum făceau fiind afară şi cu ţara românească?
Următorul la “tribună” în papucii lui cu Steaua
Vine arogantul Meme fredonând în gând maneaua
Dar acum doar două versuri el aminte îşi aduce:
“Urcă mamă sus la cruce să vezi duba cum mă duce”

-Tu eşti Stoica? –Eu sunt doamnă, să mă duc lângă patron?
-Du-te, dar să-ţi iei cu tine şi cutia de carton
Şi să ştii că-n puşcărie n-o să poţi lovi suporteri
Nici nu vei putea cu vorba să-i jigneşti ca pe reporteri
Că acolo nu ai pază să te apere ca-n lojă
Şi te-or tăvăli băieţii după ce te-or da cu ojă
Se vor bucura de tine, toti voinci unul şi unul
Aşadar ai mare grijă dacă vei scăpa săpunul.
Dă să urce Pădureanu dar se mişcă mai greu moşul
Şi-nainte urcă Borcea în sacoul lui cel roşu
Se căzneşte să stea ţeapăn şi să nu îşi piardă firea
Dar îi tremură tot corpul de chiar zici că e Şakira
-Tu eşti Borcea? –Eu sunt doamnă. –Şase ani îţi dau şi ţie
Că te-asteaptă în celulă nasul tău de cununie.
-Daţi-mi doamnă, zise Borcea grav, cu toată importanţa,
Că oricum mi-am făcut viza de flotant lângă Constanţa!
Însă vestea îl dărâmă mai ceva ca un ţunami
Ştie că la Poarta Albă nu e chiar ca la Miami
Parc-ar lua nişte pastile, ar mai bea nişte mercur
Fiindcă ştie ce-l aşteaptă şi va fi iubit în…

-Copos George. E în sală? Trei ani şi opt luni. Primeşti?
-Da, primesc, răspunse Copos. Doamne cât de darnic eşti!
Azi e pentru prima dată după mult, foarte mult timp
Când primesc ceva degeaba şi nu dau nimic la schimb
Şi nu vreau să par ironic, nici să fiu fără obraz
Însă mă oftic că Borcea a primit cel mai mult azi!
Doamnelor judecătoare, dacă spuneţi că vă pasă,
Fie-mi cu îngăduinţă să opresc căldura-n casă!
Deşi atmosfera-i tristă, acum râde toată sala:
-Nu fiţi răi, ştiţi cât consumă pe aşa vreme centrala?
Şi mai am o bucurie de mă daţi lângă Calatis
Patru ani de-acu-nainte o să am trei mese gratis.
Pleacă spre băncuţe Copos, dă să urce Pădureanu
Dar Popescu îi ia faţa mai ceva ca lui Burleanu
Dar e abătut şi palid, resemnat mai rău ca Iona
Consolându-se cu gândul c-a jucat la Barcelona
-Onorată asistenţă, sincer să vă spun mă doare
Că voiam să-l pun pe Naşu preşedinte de onoare!
-Se-mbunează doamna Strâmbu, zice blând, privindu-l tandru
-Fiţi pe pace domn Popescu, vi-l aducem şi pe Sandu
E şi Copos, e şi Borcea, Becali –vărul şi fraţii
Puneţi bazele acolo unei alte federaţii
Vei putea juca şi-acolo tot fundaş. Că erai tare
Şi-o să simţi destul de multe intrări prin alunecare.
Pleacă abătut Popescu, plin de gânduri de tot soiu’,

După el urcă în boxă securistul de Netoiu.
-Onorată asistenţă am greşit. Sunt vinovat,
Dar staţi numai să îl aflu p-ăla care m-a turnat!
Nu mă sperie pedeapsa, însă e umilitor
Un mic turnător să-l toarne pe un mare turnător!
Dar îl dibuiesc eu p-ăla care-a vrut să-mi facă felu’
Şi o să-l urăsc o viaţă, ca Sandu pe Mititelu.
După ce m-a votat lumea prin Prejoi şi prin Sadova
Să ajung să-mi râdă-n faţă securiştii din Craiova!
Nu mă sperie pedeapsa, că mă ştiu un tip corect.
Cel mai mult mă deranjează lipsa asta de respect!

Astfel pleacă şi Neţoiu îndelung privind în van
Şi cu ajutor din sală urcă-n boxă tata Jean:
-Luaţi loc domnul Pădureanu, dumneavoastră sunteţi Lordul?
-Eu eram, însă acuma nu mă mai ajută cordul.
Am îmbătrânit domniţă, vremurile s-au schimbat,
Nu mai sunt oameni de bază, n-ai cu cine face-un blat.
Şi mi-e rău distinsă doamnă, imi e rău, vă spun pe bune,
Nici la blaturi cu Ceahlaul n-aveam astă tensiune!
Iar şedinţa se încheie, plină-i sala de reporteri
Sărbătoare naţională este azi pentru suporteri!
Însă văd că sunt mulţi oameni cărora le pare rău
Că de mâine inculpaţii vor ajunge la bulău
La Jilava, la Craiova, la Ploieşti sau chiar la Poarta.

Dragi români, în cazul ăsta, sincer ne meritam soarta!
Bine că-i vedeţi pe ăştia nişte sfinţi fără de vină
Şi-l băgaţi în puşcărie p-ăl de fură o găină!
Bine că-i susţineţi p-ăştia care fură milioane
Şi îi condamnaţi pe unii pentr-un pumn pe stadioane!
Pe cei ce le plângeţi soarta şi tot spuneţi că vă pasă,
V-a-ntrebat cândva Giovani dac-aveţi pâine pe masă?
Iar pe cei care susţineţi că e greu în puşcărie,
V-a-ntrebat Victor Becali dac-aveţi bani de chirie?
Pe cei cărora pe Copos îl deplâng că şi-a luat plata,
V-a-ntrebat vreodată George de-aveţi cu ce plăti rata?
Pe cei ce-l susţin pe Meme care tot băga fitile,
V-a-ntrebat vreodată Stoica dac-aveţi bani de pastile?
Mai lăsaţi televizorul şi nu mai susţineţi hoţii!
Să înfunde puscăria, că o merită cu toţii!

Şi nu vreau să semăn teama, nici nu vreau să te-nspăimânt
Astăzi i-au inchis doar p-ăştia, dar afară câţi mai sunt?
Prin partide, prin comisii, prin poliţie, prin ţară
Sunt destui hoţi din păcate -şi-ăştia încă sunt afară
Nu le plângeţi voi de milă. Nici ei nouă nu ne plâng
Ori o să muriţi de grijă cum mor câinii de drum lung
Vă mai scriu ultima strofă. S-o reţineţi pe de rost
Cine îi susţine p-ăştia ori e hoţ ori este prost
Gata. Asta-i poezia. Dar mai am un vers şi-nchei
Cui îi pare rău de ăştia să se ducă după ei !dosarul transferurilor

Am descoperit grozăvia asta funny de mai sus pe zidul facebookian al unui prieten şi am râs cu lacrimi, şi eu, şi Al Meu Ca Bradul! Aşa că trebuia neapărat să apară la rubrica „Povestioara de vineri”, ca să vă amuzaţi si voi (că doar mă ştiţi că nu sunt egoistă), numai că nu ştiam sursa ei. Pe facebook rar se precizează asta. Prin urmare, am săpat pe net cu îndârjire şi într-un final, se pare că am găsit autorul. Toate creditele merg spre Poetul din peluză, cu mulţumirile de rigoare pentru un râs zdravăn!

Lasă un răspuns

