1 comentariu

La 1 martie 1984…

  • se întâmpla să fie o frumoasă zi de joi, cea cu numărul 61 din calendar
  • NASA lansa pe orbita polară Landsat-D Prime (Landsat 5) pentru a elabora harta Pământului şi satelitul Oscar 11
  • URSS făcea teste nucleare la Semipalatinsk, în stepele Kazahstanului
  • pe coperta Time Magazine era Konstantin Chernecko
  • o duzină de ouă costa aproximativ 1,01 $
  • seara, rula Dallas pe CBS (n-am putut afla însă ce episod)
  • Van Halen – „Jump” ocupa locul 1 în topurile americane, iar Frankie Goes to Hollywood – „Relax” în cele britanice (şi trebuie să spun că mereu am adorat melodiile astea)
  • înceta din viaţă, la 69 de ani, actorul american Jackie Coogan (Uncle Fester din „Familia Addams”)
  • „Terms of Endearment” se lansa în Spania, la trei luni după premiera din New York
  • la noi, Consiliul de Stat emitea Decretul nr. 69 privind contractările şi achiziţiile de produse agricole vegetale
  • într-un salon cu şase paturi, din spitalul infect al unui orăsel (pe atunci comună) comunist, o tânără gravidă (abia împlinise 21 de ani) se întreba la cine aveau să vină ciorile ălea trei care croncăniseră o dimineaţă întreagă lângă geamul său. Pe la 21:30 avea să afle: la ea! Şi-n ăştia 30 de ani, câţi s-au scurs de la acel moment neaşteptat (sunt născută prematur, ce bucurie pe maică-mea!), probabil că de multe ori i-a venit să le smulgă penele cu penseta şi să le taie limba cu forfecuţa, ori de câte ori am făcut pe rebela şi m-am băgat în rahat până la gât, iar ea a trebuit să mă scoată din el şi să mă mai şi cureţe şi parfumeze pe deasupra! Cu siguranţă că-n momentele acelea nu i-a mai ars să mă numească „minunea ei de Mărţişor” sau „Mărţişorul ei special”, aşa cum îmi zice ea mereu!😀 Mda, aşa umblă vorba la noi în familie, că pe mine m-a adus cioara, nu barza!😀

Tot ce regret e că acum 30 de ani, nu avea toată lumea smartphone să pozeze „tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul” şi nu am o imagine, una singură măcar, din acea zi, în care să o admir pe mami meu, tânără mamă cu bebeluşul în braţe, să-i văd zâmbetul larg pe chip şi fericirea din ochii ei mari şi verzi. Aş fi purtat fotografia asta cu mine pretutindeni, pentru totdeauna! Tare aş fi vrut să văd cum arătam în prima mea zi de viaţă, dar fiindcă nu e posibil, nu am decat s-o cred pe cuvânt pe mama când zice că eram un bebe frumos, aşa de frumos, că n-a rezistat şi m-a sărutat pe obrazul drept, lăsându-mi gropiţă pentru totdeauna. Voi avea buzele ei imprimate în pielea mea o viaţă întreagă – iată primul şi cel mai frumos cadou primit vreodată! Despre celelate, voi vorbi când le va veni timpul, mai ales că anul ăsta vreau să fie o aniversare specială şi am zis că nu mă mulţumesc cu mai puţin de 30 de cadouri, câte unul pentru fiecare an de viaţă! Că doar o dată împlineşte Mărgeaua 30 de ani, nu? Nici nu sunt pretenţioasă!

Acestea fiind spuse, nu-mi rămâne decât să vă urez „La mulţi ani!” şi o zi de Mărţişor minunată, cu valuri de flori, cadouri şi bineînţeles, mărţişoare cât cuprinde!😉

CITATUL ZILEI:

„1 Martie este-o zi din calendar
Când bărbaţii, c-un mic dar,
Corectează cu elan
„Neatenţia” pe-un an.”

Amalia Costinescu-Crusos

1 Martie Margeluta

One comment on “La 1 martie 1984…

  1. […] am schimbat prefixul si am avut o zi de nastere speciala, cu Bradul meu alaturi, iar cei dragi, desi departe fizic, au […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

