4 comentarii

Leapşa despre cărţi

Nici nu mai ştiu când am primit ultima dată o leapşă, cu toate că mie-mi plac şi le găsesc utile atunci când sunt în pană de idei. Simona mi-a stârnit însă entuziasmul pasându-mi o leapşă cu parfum livresc, aşa că bucuria mea a fost dublă. Iată ce a ieşit:

1. Prima mea amintire cu mine citind.

Îmi aduc aminte că nu eram încă la şcoală şi mama mă învăţa să citesc folosind faimoasele almanahe comuniste cu eternul portret al lui Ceauşescu tronaâd pe prima pagină. 😀  Nu voi uita niciodată că primul cuvânt citit a fost „lumea”, scris cu litere mari de tipar pe o copertă, iar al doilea a fost „almanah”. Beat this, Vanghelie! 😛

2. Prima carte pe care am citit-o și recitit-o.

Deşi nu am obiceiul de a reciti cărţile, am făcut o excepţie pentru „Cuptoarele lui Hitler” de Olga Lengyel. E tulburătoare şi mi se face pielea de găină şi acum, gândindu-mă la grozăviile citite acolo.

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească.

Foarte multe cărți ar trebui să constituie lectură obligatorie pentru copii. Dacă mă apuc să le înşir aici, ne alegem cu o frumuseţe de listă, cât pomana ţigănească de lungă! Hmmm, asta chiar ar fi o idee pentru un nou articol… Mi-aduc aminte că mama avea (şi încă are) o ditamai biblioteca, aşa că îmi punea în mâini câte o carte şi după ce o terminam de citit, trebuia să-i povestesc despre ea. Aşa se asigura ea că n-o păcăleam! Bineînţeles, dacă am fi avut tehnologia din ziua de azi, ar fi fost simplu să fac asta, cu un simplu search pe google! 😀

La fel, în clasele primare, aveam lectură obligatorie pentru vacanţa de vară,  alte liste luuuuungi de mi se făcea rău doar uitându-mă la ele! După ce le confruntam cu biblioteca de acasă, alergam cu mama pe la toţi vecinii să procurăm restul de cărţi, că deh, trebuia fata să-şi facă datoria de elevă! Chiar, mai ştie cineva azi ce înseamnă asta?

4. Locul meu preferat de citit.

Oriunde, numai linişte să fie! Nu mă pot concentra dacă în jurul meu e gălăgie şi vânzoleală!

5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii.

Cartea e de ajuns.

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare.

Ohohooo, multe, prea multe! Doar aruncaţi un ochi pe contul meu de goodreads! 😀 Mereu găsesc ceva interesant de adăugat pe lista cu lecturi viitoare. E ca un sac fără fund! Numai cu timpul stau prost!

7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o.

„Calomnii mitologice” – Octavian Paler. Şi mai nou citesc ebooks online.

8. O carte care mi-a schimbat viața într-un fel.

Încă nu am aflat-o, dar mai e timp, nu?

9. O carte care-mi place, dar care pare să nu placă mai nimănui.

Nu-mi vine niciuna în minte în momentul ăsta…

10. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească.

„Robinson Crusoe” – Daniel Defoe. Am încercat de două ori să o citesc, dar pur şi simplu nu a mers!

11. O carte care mă intimidează.

„Pendulul lui Foulcault” – Umberto Eco. Aşteaptă cuminte în bibliotecă de vreo trei ani şi ceva şi nu reuşesc să-mi fac curaj să mă apuc de ea!…

12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi.

Nu pot spune că am scriitori preferaţi fiindcă citesc în general ce-mi pică în mână, fără a ţine cont de autor sau titlu. Dar îmi place mult Octavian Paler.

Acum că tot am făcut încălzirea, lăsaţi lepşele să vină la mine! 😛

4 comments on “Leapşa despre cărţi

  1. Mă bucur că ai acceptat leapșa! O seară plăcută!

    Apreciază

  2. Cred ca, modalitatea de a ma deconescta, cea mai buna pentru mine, este citiul unei carti bune. Am si eu liste lungi de carti pe care doresc sa le citesc si sper sa pot citi tot ceea ce-mi place.
    O seara placuta si multa sanatate.

    Apreciază

Lasă un răspuns

