Lasă un comentariu

Mă, voi sunteţi tâmpiţi?

Astă-seară, pe când se întorcea Mărgeluţa de la muncă şi îşi căuta în buzunar căştile de la telefon să asculte radio pe drumul spre casă, zbbbbrrrrrr! o chestie galbenă îi trece razant prin faţă şi i se opreşte la picioare. „Ce mama naibii?” îşi zice ea nedumerită. Eh, aici ar trebui să fac un poll şi să vă las pe voi să ghiciţi obiectul zburător neidentificat! Dar cum sufăr de lipsă cronică de… timp, vă destăinui eu identitatea chestiei care era cât pe ce să-mi producă un infarct: un cotor, doamnelor şi domnilor, un amărât de cotor de pară!!! Aşa că scuzaţi-mi limbajul, dar nu mă pot abţine să nu întreb pe exemplarul umanoid care a găsit de cuviinţă să arunce resturile menajere pe geam şi nu la coşul de gunoi: „Mă, tu eşti tâmpit?”. Că needucat cu siguranţă eşti! Maică-mea ne-a învăţat să ţinem în buzunar orice ambalaj, cât de mic, până acasă, dacă nu găseam coşuri de gunoi în drumul nostru. Şi tu-l arunci în capul oamenilor, pe stradă?

Vara trecută era să iau foc de la un muc de ţigară nestins, care mi-a ratat milimetric pleata oxigenată şi garnisită cu mult fixativ. Să fi văzut atunci Mărgeluţa în flăcări, urlând „My head is on fire! My head is on fire!” ca Dee Dee din „Laboratorul lui Dexter”. Şi atunci, la fel ca azi, aceeaşi întrebare mi-a bântuit capul de pe umeri, dovedind că încă-l mai am: „Mă, tu eşti tâmpit?”. Tata, fumător înrăit, nu suporta să împută cu miros de tutun toată casa, aşa că fuma pe balcon, cu scrumiera lângă el, unde-şi arunca apoi chiştocul de ţigară. Şi tu-l arunci în capul oamenilor, pe stradă?

Acum două ierni, chiar de Crăciun, pe când ne întorceam din Cişmigiu, unde o dusesem pe mama de Mărgea, fană înrăită Direcţia 5, să-l vadă în carne şi oase pe Cristi Enache, ne găsim maşina decorată cu o coşcogeamite varza murată. Deh, tot era sezonul sarmalelor! Şi-n timp ce ne chinuiam să o dăm jos de pe plafon, nu-mi suna în cap decât: „Mă, tu eşti tâmpită?” pentru că simţeam eu că o mândră reprezentantă a sexului gătitor de sarmale ne cadorisise în halul ăla! Mama şi-a făcut cruce, căci era prima dată în viaţa ei când vedea aşa ceva! Trebuia să ajungă la capitală pentru aşa minune! Eh, acum poate spune că n-a trăit degeaba!

În schimb, prima dată când Mărgeaua a văzut cu ochii ei specia asta de gunoi zburător, a fost cu câţiva ani în urmă, pe când locuia la Craiova, la buna sa prietenă, Cori. În timp ce stăteau ele două pe balcon, la o cafea şi o mică bârfă ca fetele, admirând tipii bine făcuţi care veneau la sala de forţă de la parter, buuuum! se loveşte cu putere şi se sparge de asfalt o ditamai punga de gunoi. Coji de legume, cutii de conserve, tampoane folosite, hârtie, pahare de unică folosinţă şi tot felul de alte lucruri scârboase şi urât mirositoare de care se descotoroseşte în general tot omul, se împrăştie instantaneu în parcarea blocului. Nu cred că vă puteţi imagina ce faţă a făcut Mărgeaua, care nu mai pomenise aşa ceva în viaţa ei! „Mă, tu eşti tâmpit?” s-a întrebat ea atunci pentru prima dată. Cum să arunci gunoiul de la balcon, în capul oamenilor, pe stradă? Câta putoarea de om trebuie să fii ca să faci asta? Mai ales când blocul are tobogan de gunoi, deci e totul la botul calului!?

Şi când te gândeşti că Mărgeluţa considera că povestea Bradului consort cu vecina lui de la doi, care arunca uleiul din tigaie direct pe maşinile parcate în spatele blocului, era exagerată!

Aşa că nu pot să nu şi mai ales să întreb: MĂ, VOI SUNTEŢI TÂMPIŢI CU TOŢII? Ce mare osteneală, fraţilor, să arunci gunoiul acolo unde trebuie aruncat? Unde vă este bunul simţ, educaţia, buna creştere? E chiar aşa de greu să fim puţin civilizaţi? Puţin, măcar puţin, cât să nu ajungem să ne înghită mizeria şi să ne ducem existenţa într-o mare groapă de gunoi? Nu mă, nu sunteţi doar needucaţi şi nesimţiţi, ci mai sunteţi şi proşti pe deasupra! Că doar prostul nu e prost destul, dacă nu e şi fudul! Trebuie să mai şi semnalizeze că e prost! Aşa că asta meritaţi zilnic, până învăţaţi să nu mai aruncaţi gunoiul în capul oamenilor, pe stradă:ass kickingŞi sper să doară! Rău!

Lasă un răspuns

