8 comentarii

13 melodii româneşti despre ploaie

Nu ştiu voi, dar Mărgeaua este meteo-sensibilă, aşa că vremea asta plângăcioasă şi furioasă îşi lasă destul de adânc amprenta asupra ei. „Dacă nu-i poţi învinge, alătură-te lor!” spune o vorbă, aşadar dacă tot nu putem influenţa vremea în niciun chip, de ce să nu ne bucurăm de ea? Ok, e mult spus a ne bucura, dar măcar să o acceptăm, fără să ne smiorcăim inutil non stop şi să vedem şi părţile ei bune!

tumblr_m9digtoGBu1qc617ho1_500Şi uite aşa mi s-a aprins beculeţul şi mi-a venit ideea postării de faţă, cu melodii româneşti despre ploaie, în timp ce stăteam la fereastră, cu bărbia-n palmă, uitându-mă la perdeaua deasă de picături şi ascultându-le zgomotul. „Plouă infernal!” mi-am zis. „…şi noi ne iubeam prin mansarde” a continuat o voce micuţă ivită din cine ştie ce străfunduri ale minţii. Cum să nu-ţi placă „Ploaie în luna lui marte” – Paula Seling? Sau poate preferaţi varianta lui Nicu Alifantis! Oricum, sunt superbe amândouă!

Şi de aici totul a început să se lege şi melodiile „plouate” să curgă! Mi-am amintit imediat de anii de liceu, când elegantul Papa Junior făcea ravagii în topurile muzicale şi inimile adolescentelor cu piesa lui despre ploaie, intitulată, cum altfel decât „Ploaia” – Papa Junior şi Moni-k

Continuăm pe acelaşi ton cu „Ploaia” – Spin, o melodie de prin hă hăăăăă 2006. Nici nu-mi vine să cred că a trecut atâta timp de la apariţia ei! Cred că eram printr-a şasea-şaptea atunci! :))

Schimbăm registrul şi o dăm pe raggae: „Ploaia” – El Negro, la fel, o melodie din adolescenţa mea.

În cazul în care nu ştiaţi de unde vine ploaia, nicio problemă, vă informează nişte băieţi faini că „De la ruşi vine ploaia” – Proconsul. Na, acum aveţi pe cine să aruncaţi vina pentru vremea asta udă!

Două formaţii care îmi plac mult mult de tot, cu nişte melodii de inimă albastră: „Ploaie pe mare” – Taxi şi „Ploaia” – Direcţia 5, special pentru toţi suferinzii din dragoste!

Cred că melodia asta nu mai are nevoie de nicio prezentare: „Dacă ploaia s-ar opri” – Cargo. Ce o mai lălăia lumea la petreceri, cu limba împleticită de prea multa bere, sprijiniţi unul de altul şi legănându-se la unison, ca pisicile ameţite pe gard! Ba chiar se mai vărsa şi câte-o lacrimă-două în cinstea iubirilor pierdute, dar neuitate!

De următoarele melodii îşi vor aminti probabil cei … mai puţin tineri: „Ploaia care va veni” – Pasărea Colibri, „Ploaia” – Valeriu Sterian şi„Ploaia” – Compact. Eu le ştiu de la părinţii mei. Bonus special pentru cititorii mărgelaţi trecuţi de a doua tinereţe, a treisprezecea melodie, că tot e azi 13: „Şi afară plouă, plouă” – Marina Voica

Pentru a asculta cântecele, daţi click pe titlu. Într-o postare viitoare, voi aduna alte melodii despre ploaie, dar de pe meleaguri străine, că mă inspiră vremea asta! 😀 Ah, şi să nu uit: sunteţi liberi să completaţi lista! 😉

8 comments on “13 melodii româneşti despre ploaie

  1. Paula Seling – Ploaie in luna lui Marte

    Apreciază

  2. si melodia asta e frumoasa

    Apreciază

  3. dar cea mai frumoasa melodie e de la cargo

    Apreciază

  4. Nu sunt atat de bine pusa la punct cu muzica.. m-ai ajutat sa-mi completez playlistul intr-un mod placut! Frumoase melodii! 😀

    Apreciază

  5. […] promis în postarea trecută cu melodii româneşti despre ploaie şi un top al melodiilor străine cu acelasi subiect şi iată că mă ţin de cuvânt. Bine, nu […]

    Apreciază

  6. As indrazni sa spun ca melodiile celor de la Spin si Cargo sunt cele mai reusite. Sunt subiectiva insa le am de atatia ani in playlist si niciodata nu m-am saturat de ele.

    Apreciază

  7. Cel mai recent am ascultat-o pe cea a Marinei Voica…si mi-a ramas in minte vreo 2-3 zile 😀
    In rest, le ador de-a dreptul pe cea a lui Taxi si Cargo.

    Apreciază

  8. Florin Piersic – Și plouă

    Apreciază

Lasă un răspuns

