Lasă un comentariu

Hai cu Apocalipsa!

Periodic, la intervale de timp mai mari sau mai mici, se mai trezeşte (din somnul raţiunii născător de monştri) câte un maaaaaaaare clarvăzător să alerteze întreg mapamondul de inevitabilitatea unei noi apocalipse. Şi, ca de fiecare dată când se întâmplă asta, se face mare vâlvă, toată lumea se agită şi-şi dă cu presupusul, se iscă tot felul de teorii, care mai de care mai fanteziste, demne de scenarii hollywoodiene, unii se sinucid în grup de teama sfârşitului iminent, alţii se pocăiesc. Se consuma deci o groază de energie (care ar putea fi canalizată mult mai bine, după umila-mi părere, înspre ceva cu adevărat folositor), se varsă multă cerneală pe hârtie, explodează benzile de internet. Şi toatea astea pentru ce? Ca în ziua următoare lumea să răsufle uşurată şi să mai râdă puţin de comicul, dar mai ales penibilul situaţiei. Uite că a trecut şi teribila zi de 21 decembrie 2012 şi treaba cu armaghedonul a răsuflat ca o băşică spartă. Uite că s-a mai dus o apocalipsă şi multe s-or mai duce şi de acum încolo, la fel de răsuflate şi ele!

Dar mai sunt şi ei, artiştii (fiinţe din alte lumi, zic eu), care se inspiră din toată această tevatură şi, punându-şi la contribuţie imaginaţia şi talentul, dau viaţă unor creaţii uimitoare. La fel a făcut şi artistul rus Vladimir Manyuhin, care şi-a imaginat cum ar arăta lumea după apocalipsă şi folosindu-se de Photoshop şi 3DMax, a creat o colecţie de imagini intitulată scurt şi la obiect „Life After The Apocalypse”. Ce-a ieşit e de-a dreptul impresionant: o lume fantastică, decazută, pustie, care nu-i mai aparţine omului şi în care natura îşi reintră în drepturi. Mie mi-a adus aminte de filmul „I Am Legend” cu Will Smith, unul din preferatele mele. Şi credeţi-mă că am văzut o groază pe subiectul ăsta! Just name it!😀

Artwork of Vladimir Manyuhin

Artwork of Vladimir Manyuhin

Artwork of Vladimir Manyuhin

Artwork of Vladimir Manyuhin

Artwork of Vladimir Manyuhin

Artwork of Vladimir Manyuhin

Artwork of Vladimir Manyuhin 9

Arwork of Vladimir Manyuhin 7

Artwork of Vladimir Manyuhin 11

Artwork of Vladimir Manyuhin 10

Nu ştiu de ce mă fascinează atât de mult subiectul ăsta. Poate pur şi simplu pentru că-mi place să-mi pun imaginaţia la muncă!😀 Întotdeauna mi-au plăcut joculeţele astea în care născoceam tot felul de scenarii: şi din ce cauză s-ar întâmpla? cum s-ar petrece? care ar fi primul lucru pe care l-aş gândi sau face? În final, cred că fascinaţia mea pentru apocalipsă se reduce la o singură întrebare: „Dacă mâine, lumea pe care tu o cunoşti ar lua brusc sfârşit, ai avea regrete?”. Când ceasul îngaimă ultimul tic-tac, asta e tot ce contează: să mori împăcat, ştiind că ai trăit o viaţă plină şi că ai făcut tot ce ai putut cu ce ai avut!

Lasă un răspuns

