3 comentarii

De 1 Decembrie 2012

La cât de mult îmi place mie tradiţionala paradă de 1 Decembrie şi oricât mi-am dorit să reeditez evenimentul din 2011, anul ăsta nu a fost să fie, că deh, nu toţi suntem bugetari! A trebuit aşadar să mă mulţumesc cu transmisia de la tv… şi comentariile tâmpite şi fără rost ale prezentatorilor! Asta până când mi-a dat maică-mea ideea să schimb pe Tvr 1, că blondei de mine nu-i trecuse prin cap!

Mă, de la tv a arătat bine parada de anul ăsta, chiar şi aşa, organizată cu buget redus! Vreme bună, însorită, uniforme frumoase (preferatele mele rămân cele ale Regimentului 30 Gardă şi Protocol „Mihai Viteazul”, cel mai vechi regiment al Armatei Române ), muzică antrenantă (ador muzica de fanfară, datorită mamei mele), spectatori încântaţi (cam cum eram eu anul trecut), mulţi copii (tot la fel ca anul trecut) şi… un câine maidanez! Spuneţi voi dacă nu a fost super haios patrupedul ăla blănos, cum mărşăluia el miserupist pe lângă soldaţi, de parcă ar fi fost cel mai firesc lucru din lume!😀

Ce nu mi-a plăcut absolut deloc au fost huiduielile din timpul imnului! Aşa ceva nu se face, oameni buni, oricât de supăraţi aţi fi pe preşedinte, oricât de mult l-aţi urî şi învinui pentru prostul mers al ţării! Nu în timpul intonării imnului! Asta mi se pare inadmisibil!

Exceptând acest lucru, parada a fost o încântare! La fel de mult mi-a plăcut şi atmosfera de sărbătoare care s-a simţit pretutindeni şi mai ales steagurile tricolore, clar mult mai multe ca anul trecut, arborate la geamuri, balcoane şi chiar portierele maşinilor. Să fi  văzut cum şi-au blindat taximetriştii de la Gara de Nord maşinile cu steguleţe!😀

Îmi pare tare rău că din motive independente de voinţa-mi mărgelată, nu am ajuns la defilare şi nici măcar la Palatul Victoria, care azi a fost deschis publicului până la ora 13. Îmi propusesem să ajung la Arcul de Triumf, căci se poate vizita azi şi mâine, de la 12 la 18, dar după masa tradiţională pregătită de Al Meu Ca Bradul, cu ciorbă de fasole în bol de pâine, vin de Drăgăşani şi salam de biscuiţi la desert, zău că nu am mai fost în stare să ies şi a zace în casă, frecându-mă cu satisfactie pe burta plină, a fost muuuult mai tentant! 😛

masa de 1 decembrie by Margeluta

Să nu uităm totuşi că e zi de sărbătoare, aşadar LA MULŢI ANI tuturor 19-20-21 de milioane sau câţi români om mai fi în lumea asta! Iar pentru cei care nu şi-au dat coate la fasolea cu cârnaţi şi nici nu se vor înghesui la pomenile electorale din luna asta, pentru cei care nu înghit gogoşile oamenilor politici, pentru cei care „las-o bă, că merge-aşa” nu merge deloc aşa, pentru cei cu tricolor la geam de pe strada Turda care mi-au bucurat inima în dimineaţa asta,drapel de 1 decembrie 2012 by Margeluta

dar şi cei de pe Ion Mihalache,

drapel de 1 decembrie by Margeluta

pentru cei care cunosc versurile imnului şi le e drag tricolorul c-aşa au învăţat acasă şi aşa-şi educă şi copiii, pentru cei care sunt români tot timpul anului, nu doar de 1 Decembrie, pentru cei care România înseamnă „acasă”, chiar dacă pribegesc peste hotarele ei, pentru cei care nu-si reneagă identitatea şi nu le e ruşine că sunt români, pentru toţi aceştia o plecăciune!

P.S.: Aţi simţit careva cutremurul din seara asta? Eu nu! Se pare că e cel mai mare din acest an, 4,6 grade! Ei, hai că mai sunt doar 20 de zile până la Apocalipsă, deja încep să apară semne prevestitoare….😀

CITATUL ZILEI:

„Sunt român şi ca român mă socot buricul pamantului. Că dacă n-aş fi român, n-aş fi nimic. Nu mă pot imagina francez, englez, german, adică nu pot extrapola substanţa spiritului meu la alt neam. Sunt român prin vocaţie, că altfel nu pot sa ies. Tot ceea ce gândesc devine românesc.”

Petre Tutea

3 comments on “De 1 Decembrie 2012

  1. Frumos si emotionant!

    Apreciat de 1 persoană

  2. […] parut rau ca nu am putut merge si anul asta la parada de 1 Decembrie, dar am compensat cu o masa traditonal romaneasca si o vizita la Arcul de […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

