6 comentarii

Pompeii: The Last Day

pompeii the last day 2003

Încă de mic copil m-a fascinat povestea oraşului roman Pompei, distrus la 24 august 79 d.C de erupţia vulcanului Vezuviu. Mi-aduc aminte cum stăteam seara la poveşti cu tati şi dezbăteam tema asta, din ce ştia el, din ce citisem eu prin cărtile rar de găsit pe atunci, din ce văzusem amândoi pe la Teleenciclopedia. Nu, nu exista încă Nea’ Goagăl Informatoru’! Şi da, atât de bătrână sunt! 😛

Ca urmare, am devorat toate filmele despre Pompei pe care le-am găsit de-a lungul timpului, însă niciunul nu se compară cu ultimul văzut, şi anume „Pompeii: The Last Day” (Pompei: Ultima zi), un documentar BBC din 2003, ceea ce reprezintă pentru mine o garanţie a calităţii. Bazându-se pe ultimele descoperiri, filmul reconstituie orele finale din viaţa câtorva locuitori ai oraşului, combinând efectele speciale cu imagini reale, din prezent, şi reuşind astfel să scoată în evidenţă şi latura umană a acestei tragedii. Mărturisesc că mi-a făcut pielea de găină, am simţit toată disperarea, durerea şi spaima acelor sărmani ghinionişti. De altfel, cel mai mult mă fascinează oamenii care au fost prinşi de lavă în diferite poziţii şi s-au conservat aşa până în zilele noastre, ca nişte statui de piatră, adevărate dovezi ale celor petrecute atunci. Visez să le văd pe viu încă din copilărie!

În plus, am aflat tot felul de lucruri interesante din film. Ştiaţi de exemplu că pe vremea aceea existau curăţătorii unde se folosea urina pentru a scoate petele şi drept urmare se instituise chiar şi o taxă pe urină? Da, ştiu cum sună asta, dar e adevărat! :))

Aşadar, dacă v-am stârnit curiozitatea, puteţi vedea filmul „Pompeii: The Last Day (2003)” online subtitrat aici. Vizionare plăcută!

6 comments on “Pompeii: The Last Day

  1. Merci! Tocmai urma sa te intreb unde il gasesc :)). O sa ma uit si eu la el zilele urmatoare. Si pe mine m-a fascinat povestea orasului acoperit de lava, am tot vazut documentare si am citit prin carti si la fel ca tine visez intr-o zi sa ajung sa vad ce s-a dezgropat din el. Revin dupa cu impresii ;).

    Apreciază

  2. Si pe mine m-a impresionat intotdeauna povestea dramatică a eruptiei vulcanului Vezuviu şi a dezastrului de la Pompei. Ceea ce retin eu că mi-a plăcut, cel putin din cartea lui Edward Bulwer-Lytton este nu atat teroarea cat povestea de iubire. Explicabil pentru vârsta la care am citit cartea – cred ca in adolescenţă

    Apreciază

  3. ce coincidenta: eu astept sa citesc cartea „Pompei” in campania Cartea calatoare a editurii All. voi vedea si filmul, mai ales ca oferi si linkul:) se pare ca avem puncte de interes comune.

    Apreciază

  4. Am notat, trebuie sa il vad. Multumesc de recomandare. 🙂

    Apreciază

  5. Atunci a murit si Pliniu cel Batran. A murit la datorie, cum se spune, fiindca se pare ca facea unele cercetari si s-a ufocat din cauza gazelor emanate.

    Apreciază

  6. […] Addicted , madMe, Gabriela, Roxy, Rozy, C.L.M, Margeluta, FJ13 si care mai vreti v-am servit-o si voua  pe tava  si ca sa ma iertati va ofer un sufleu […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

