7 comentarii

Paşte ploios

Hristos a înviat vă spun şi eu acum, după ce s-a stins toată agitaţia Paştelui şi viaţa a reintrat pe făgaşul normal. Azi m-am trezit invadată de o poftă nestavilită de poveşti, aşa că mi-am luat la puricat blogrollul, curioasă fiind să aflu cum au petrecut sărbătorile pascale toţi bloggerii dragi mie. Dar a trebuit, dezamăgită, să-mi pun pofta-n cui, fiindcă anul ăsta lumea nu a avut chef de povestit. Abia au fost vreo 2-3. Poate e totuşi prea devreme, nu s-au dezmeticit încă, nu s-au digerat cozonacii şi drobul sau poate au simţit nevoia de a se bucura la maxim de offline, habar n-am. Cert e că am constatat în ultima vreme o tendinţă generală de a scrie din ce în ce mai rar pe blog. Până şi eu am făcut asta, cu toate că am scăpat de gripă de ceva vreme. Pur şi simplu îmi simt capul dezumflat ca un balon, ca şi cum gripa a luat cu ea la plecare şi inspiraţia mea. Oh well, să sperăm că pe parcurs se va remedia situaţia! 😉

Easter candle lightDespre Paştele mărgelat nu sunt foarte multe de zis, decât că nu au fost deloc sărbătorile pascale la care visam eu şi de care aveam nevoie! Nu le-am simţit deloc, cu toate că masa a fost îmbelşugată! Semn că mâncarea nu-i totul, sărbătorile înseamnă mult mai mult! Comparându-l cu Paştele de anul trecut, nu face nici cât negru sub unghie, parcă special ca să mi se confirme faptul că anul ăsta merge totul din ce în ce mai prost! Am avut parte de 2 premiere: din varii motive, independente de voinţa noastră, acesta a fost primul Paşte petrecut în Bucureşti şi totodată primul Paşte ploios din viaţa mea (trebuia să coincidă cu starea sufletească, nu?)! Am fost să luăm lumină la o bisericuţă de lemn, care semăna izbitor cu cea în care ne-am cununat, undeva prin sectorul 5 (habar nu am cum se numeşte). Lume multă, înghesuială şi coate din plin, „tradiţiile” obişnuite de Înviere. Ne-am aprins candelele şi exact în momentul următor a început să plouă. Ne gândeam că se va opri, aşa că am rămas să cântăm Prohodul, dar ne-am înşelat amarnic. A plouat atât de tare, încât ne-a făcut ciuciulete. Nu am apucat nici să facem poze, nici să ciocnim un ou, cum făceam acasă. Aveam părul ud fleaşcă, de parcă băgasem capul într-un butoi cu apă şi tot drumul spre casă am tuşit de mi-au ieşit ochii din cap! Oricum, întreaga zi de duminică nu am făcut altceva decât să mâncăm, ca tot românul, tradiţionalele bucate şi… să dormim. Sinceră să fiu, bine că n-a fost vreme frumoasă, altfel m-aş fi ofticat c-am rămas în Bucureşti!

Acum e la modă să fii hater, un fel de Gică-contra, să nu-ţi placă nimic, să nu-ţi convină nimic, să fii foarte indignat că ceilalţi se bucură de venirea sărbătorilor, pe când tu le consideri zile obişnuite, ca oricare altele şi nu dai doi bani pe ele! Ei bine, dragi hateri, aflaţi de la mine că sărbătorile, Paşte sau Crăciun, nu sunt zile obişnuite! Şi aici nu mă refer la semnificaţia lor religioasă, căci nici eu nu sunt genul care face mătănii şi pupă icoane, ci la însemnătatea lor pentru fiecare din noi. Pentru mine sărbătorile sunt despre familie. Ne vedem (din ce în ce mai) rar, de obicei de Paşte şi Crăciun, şi tocmai de aceea timpul petrecut cu ai mei e nepreţuit. Ne adunăm cu toţii şi în acele momente minunate când suntem împreună, îmi tresaltă inima de bucurie şi sufletul îmi zburdă. E ca şi cum m-aş afla într-o bulă protectivă atemporală, unde nu există răutate, griji şi probleme, nici scurgerea timpului, ci doar linişte şi pace interioară, căldură şi dragoste şi sentimentul de bine. Am nevoie să simt toate astea fiindcă mă încarcă cu energie pozitivă! Poate de aceea Paştele de anul ăsta m-a lăsat aşa goală pe dinăuntru, pentru că nu am fost înconjurată de persoanele potrivite. Stau acum şi mă întreb, şi cântăresc situaţiile (pentru că le-am trăit pe amândouă): ce e mai rău, să fii singur de sărbători sau să fii în proastă companie?

Voi cum aţi petrecut?

7 comments on “Paşte ploios

  1. Eu am fost la Ineu de vineri seara până marţi la prânz, am beneficiat de un weekend prelungit, despre care sper să apuc să scriu pe blog. A plouat aproape non stop, dar tot am preferat să stau mai mult in offline, chiar daca am avut netul sub nas. In principiu a fost OK, dar din nou m-am obosit fara masura şi imi tot promit ca trebuie sa ajung la Ineu cu vreme, cu vreme de povestit si respirat, nu tot pe fuga cum fac deja de 4-5 ani. Din nefericire am ajuns sa ma intorc de la Ineu cu 200% mai obosita decat dupa o saptamana de munca sustinuta 😦

    Apreciază

    • Te inteleg Bia, si eu de cand tot zic ca vreau sa merg acasa fara sa fiu pe fuga! Sa stau cel putin o saptamana, ca sa am timp sa cutreier toate locurile copilariei!

      Apreciază

  2. Acasă, alături de familie şi prietenii.
    Dar ca să fiu sinceră, n-am prea fost prinsă-n spiritul acestei sărbători 😀 poate din cauza vremi..

    Apreciază

  3. La mine a povestit sora mea in avans cum urma sa se petreaca Pastele asa ca n-am mai scris si eu – http://laurafrunza.com/2012/04/12/de-pasti-acasa/ A nimerit in proportie de 90% desfasurarea evenimentelor 😀 Despre cum mi se parea mie Pastele cea mai plictisitoare sarbatoarea am scris eu aici: http://mihaelaalexandrescu.com/2012/04/07/pregatiri-de-paste/ . Anul asta de Paste m-am odihnit, am stat degeaba si am mancat peste masura nu atat cantitativ cat total nepotrivit pentru prietena mea gastrita si prietenele mele dureri de burta. Dar a meritat zic eu, mancarea ca la mama nu mai e nicaieri pe lume.

    Apreciază

    • Uaa, nu stiam de articolul din Practic! Si mama cumpara mereu revista, ba chiar a gasit acolo o reteta de pasca pe care o face mereu de Paste si e extraordinar de buna! Asta e o lege nescrisa a firii: mancarea ca la mama acasa NU EXISTA nicaieri pe lumea asta! :))

      Apreciază

  4. […] avut parte de primul Paste in capitala, dar n-a fost nici pe departe asa cum l-as fi […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

