8 comentarii

The Prince and the Showgirl

După ce am văzut acum două seri „My Week with Marilyn„, în care era prezentat comportamentul cam labil, după umila mea părere, al faimoasei blonde pe platoul de filmare  de la „The Prince and the Showgirl” din 1957 , unde credeţi că am dat imediat buzna? Pe google, of course, că doar nu pe uşă afară! Nu de alta, dar e cam sinsitru să te plimbi de nebună la 1 noaptea în zona Gării de Nord, în compania aurolacilor, eventual să te şi baţi cu ei pe mucurile de ţigară! 😛

the prince and the showgirl 1957Eh, şi când îşi pune Mărgeaua ceva în cap, caută până găseşte, după biblicul îndemn! Mai ales că-mi plac filmele vechi şi una din rezoluţiile mele pentru 2012 era legată de vizionarea mai multor producţii din epoca de aur a Hollywoodului. Filmat în 1957, iniţial s-a numit „The Sleeping Prince„, apoi i-au schimbat denumirea în „The Prince and the Showgirl”, titlu mult mai potrivit după părerea mea, căci exact despre asta e vorba: despre un prinţ şi o dansatorae care se îndrăgostesc unul de celălalt. Arhiducele Charles, prinţul regent al Carpathiei, o ţară balcanică închipuită (pe undeva prin Serbia dacă judecăm după harta din film), vine la Londra pentru încoronarea Regelui George al V-lea al Marii Britanii (vărul Reginei Maria a României, asta ca să vedeţi că nu am citit degeaba cărţile alea despre viaţa ei) din 1911 şi singura lui seară liberă şi-o petrece la The Coconut Girl Club, unde e atras de frumuseţea şi stângăcia unei tinere dansatoare, americanca Elsie Marina, pe care o cunoaşte în culise. Îşi pune supuşii să-i trimită o invitaţie la ambasada Carpathiei, pentru o cină privată, cu speranţa că-i iese şi lui ceva, în niciun caz să poarte cu ea discuţii politico-filosofice, asta e clar!

Numai că Elsie nu e atât de blondă pe cât pare şi nu-i cade-n plasă. Ba mai ştie şi germana (asta da surpriză!) şi reuşeşte astfel să afle că Nicholas, fiul lui Charles, complotează pentru a-i lua acestuia puterea. Promite să nu-l dea de gol pe tânăr şi într-un final, blondina reuşeşte să-i împace pe cei doi, iar arhiducele Charles, cam tiran de felul său, acceptă în cele din urmă alegerile generale dorite de băiatul său. Elsie o cunoaşte şi pe Regina Mamă, care o invită să participe la încoronare şi la balul de după. Şi uite aşa, după toate astea, Charles se îndrăgosteşte de Elsie şi-i propune să plece cu el în Carpathia. Eu mă aşteptam ca ea să accepte, că dacă tot a fost filmul numai lapte şi miere până în punctul ăsta, de ce să nu fie până la final? Numai că ţeapă! Elsie rămâne să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale la Club şi filmul se termină suspendat, dând de înţeles că cei doi s-ar putea totuşi reîntâlni după 18 luni, când fiecare va fi liber de orice obligaţii.

Povestea e după cum se poate vedea, una banală, chiar foarte! Ba mai are şi nişte goluri pe ‘ici, pe ‘colo, plus câteva scene trase de păr, care ar fi dat mai bine dacă erau scurtate. Dar contrar aşteptărilor mele, Marilyn Monroe e superbă, atât ca prezenţă fizică (rochia albă pe care o poartă pe toată durata filmului e minunată şi-i vine ca turnată, scoţându-i în evidenţă formele care au făcut-o faimoasă), dar mai ales ca interpretare: e atât de naturală şi senzuală, pur şi simplu electrizantă. Imaginea ei e singurul lucru cu care rămâi după ce-ai vazut „The Prince and the Showgirl”.

Doritorii pot vedea filmul online aici.

 

8 comments on “The Prince and the Showgirl

  1. unde credeţi că am dat imediat buzna? Pe google, of course, că doar nu pe uşă afară! ce glumeata esti :)) imi place fraza asta

    Apreciază

  2. nu degeaba Marilyn Monroe e un mit nimeni nu precizeaza cat de talentata a fost, dar a avut o prezenta electrizanta si o atitudine sexy-misterioasa. inca ne bantuie prezenta ei, inca ne farmeca in ciuda labilitatii si a superficialitatii ei incontestabile.

    Apreciază

    • Adevarul este ca mi-a dat impresia ca filmul a fost facut doar pentru Marilyn, sa fie ea scoasa in evidenta si sa nu-ti poti lua ochii de la ea. Fara Marilyn cred ca filmul ar fi fost un esec!

      Apreciază

  3. draga mea, esti inegalabil de savuroasa1 Am raaaaas citind postarea cu „siiinguur, ataaat de siinguur”, m-am cam recunoscut pe acolo:). Multumesc pentru linkul spre film, chiar m-ai facut curioasa. te imbratisez de la malul marii

    Apreciază

  4. he:) ce limba simpatica am (mai sus, caa cuma inca nu stiu); si-mi sta bine in verde:))

    Apreciază

Lasă un răspuns

