10 comentarii

Mucenici şi 40 de pahare

Astăzi, de 9 Martie, micuţa garsonieră de la Gara de Nord a fost invadată de miros de scorţişoară. Şi lapte bolborosind furios, parfumat cu un picuţ de coajă de lămâie rasă şi îndulcit cu miere aurie, în care dansau vesele bucăţele de nucă măcinată şi mici opturi din cocă. Într-un cuvânt, mucenici olteneşti ca la mama acasă. Bine, recunosc că nu au ieşit ei ca ai mamei (nimeni nu găteşte aşa bine ca mama), mai ales că nu au fost făcuţi în casă, ci i-am cumpărat din Auchan. Dar dacă Al Meu Ca Bradul s-a declarat foarte mulţumit, atunci şi eu sunt la fel.

Când eram mici, abia aşteptam să vină 9 martie, ca să scăpăm de toată emoţia serbărilor de ziua mamei de la şcoală şi să mâncăm mucenici fierţi. Ce nerăbdători eram şi ce mult ne mai plăceau! Într-un an, fratele meu, mare amator de dulciuri, a mâncat cu atâta poftă încât i s-a aplecat. Iar de atunci nu suporta nici să audă de ei, dar să le mai simtă şi mirosul! Şi ca o soră bună ce sunt, am ţinut azi să-i amintesc de acea întâmplare şi să mă laud ce mucenici buni am făcut! 😛

Tot azi, tradiţionalele 40 de pahare s-au transformat în 40 de mici înghiţituri, căci altfel Al Meu Ca Bradul ar fi zăcut acum în comă pe un pat de spital şi eu la capătâiul lui mi-aş fi înecat amarul… într-o sticlă de fetească! 😀 Şi pentru că Al Meu Ca Bradul m-a avertizat să nu mă ating de tricourile lui, am renunţat şi la datina cu afumatul casei cu o cârpă fumegândă, cum făcea bunica de 9 martie ca să alunge necazurile şi spiritele rele. Cu toate că tati îmi sugerase foarte vesel să afum tot blocul începand cu parterul!

Mucenici oltenesti by Margeluta

 

10 comments on “Mucenici şi 40 de pahare

  1. Draga mea arata minunat si sunt sigura ca au avut un gust demential 😀 Iubesc traditiile pe care le avem, mai ales cand au legatura cu ceva bun 😀 Felicitari si pentru pozica :* E superba!

    Apreciat de 1 persoană

    • Multumesc tizule. M-am chinuit ceva pentru poza, pentru ca Nicu Pixelu’ al meu nu e in stare de nimic! Si la faza cu traditiile, iti dau perfecta dreptate! 😛

      Apreciază

  2. Arata super! La mine nu a iesit cum am vrut.:(

    Apreciat de 1 persoană

  3. Dacă tu iti îneci amarul într-o feteasca, eu într-o busuioaca, sa fim egali!
    Iam, iammmm, buni mucenici!!!!

    Apreciat de 1 persoană

  4. ai facut mucenici – in Moldova se fac altfel, dar tot gustosi sunt…

    Apreciat de 1 persoană

  5. […] -v-am povestit cum a fost Martisorul meu si am facut pentru prima data mucenici […]

    Apreciază

  6. […] anul trecut ne-am delectat papilele gustative cu nişte delicioşi mucenici olteneşti, fierţi în lapte aromat, exact ca la mama acasă, ei bine, anul ăsta, din lipsă de timp, […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

