6 comentarii

Când am crescut?

Citeam acum câteva zile nişte rânduri care m-au pus tare pe gânduri şi mi-au amintit cât de simplu şi limpede privesc copiii lumea, cum ştiu ei să ia lucrurile aşa cum sunt, fără să se plângă, ba chiar să găsească partea lor bună şi să profite la maxim de ea. Chestie pe care adulţii au uitat/nu pot/nu vor s-o facă.

childhood memoryCând eram mici, nu ne speriau 2 picături de ploaie. Dimpotrivă, făceam palmele căuş ca să strângem apa, fără să ne deranjeze câtuşi de puţin că ne făceam mânecile fleaşcă şi ni se scurgea până la coate, săream în toate băltocele pe care le întâlneam râzând amuzaţi, puneam bărcuţe de hârtie pe apă şi urmăream unde le poartă şuvoaiele, alergam fericiţi prin ploaie fără teamă că ne udăm sau ne îmbolnăvim ori (sacrilegiu!) ni se scurge machiajul, ne jucam în nămol fără să fim dezgustaţi când ne intra sub unghii sau ne murdăream. Iar dacă nu scăpam de ochiul vigilent al mamei şi nu puteam ieşi din casă, priveam pe geam cum plouă şi număram fulgerele sau secundele dintre tunet şi fulger, ca să calculăm unde e „centrul ploii.” Ţin minte că în spatele blocului, chiar lângă tomberonul de gunoi, era un teren de fotbal (cimentat tot) unde din cauza proastei contrucţii, se strângea apă ori de câte ori cădeau 2 picături de ploaie. Bucuria copiilor (mai ales a fratelui meu care e înnebunit după apă)! Eram toţi prezenţi acolo, făcând „ciobâlc-ciobâlc” cu picioarele prin apă, prinzând mormoloci şi urmărind broaştele! Şi Doamne, apa aia era infectă, toate gunoaiele din tomberonul de alături, răscolit de câini şi ţigani, ajungeau pe terenul de fotbal, direct în apa în care ne jucam noi sau în labirintul de lângă, unde ne îndeletniceam cu săriturile de pe un zid pe altul. Şi cu toate astea, niciodată nu ne-am îmbolnăvit! Ne plăcea ploaia. Nu ne plângeam! Acum nu mai există nici terenul de fotbal, nici labirintul, nici tomberonul de gunoi. Îţi sare în ochi galbenul de bloc ANL!

Când eram mici, nu ne speria iarna. Dimpotrivă, scoteam limba ca să gustăm fulgii de nea şi-apoi ne contraziceam în privinţa aromei lor, ne căţăram după ţurţuri ca să-i folosim pe post de săbii, ne tăvăleam prin zăpadă sau puneam limba pe metal ca să vedem dacă îngheaţă, ne strângeam toţi copiii de la bloc, ne împărţeam în 2 tabere şi ne întreceam cine face cel mai mare om de zăpadă. Şi ne omoram să rostogolim ditamai mingile de zăpadă prin spatele blocului, că acolo era stratul mai mare şi să le urcăm apoi una peste alta până curgeau transpiraţiile pe noi, şterpeleam de prin bucătărie morcovi şi oale, ne sărăceam mamele de nasturi şi mături, numai pentru a da omului nostru alb o înfăţişare perfectă. Ne îngheţau degetele de la picioare şi nasul, ne dureau obrajii de la frig, abia ne puteam mişca înfofoliţi în atâtea haine, dar ne plăcea iarna. Nu ne plângeam.

Uneori toate momentele astea îmi par atât de îndepartate, de parca nici nu ar fi existat vreodată în realitate, de parcă ar fi fost aievea, doar în visele mele. Alteori mi se pare că de atunci nu a trecut decât o secundă, parcă ieri a fost totul. Dar în ambele cazuri, nu pot să nu mă întreb unde s-au dus acele vremuri? Când a trecut timpul? Când am uitat să ne bucurăm de tot ceea ce este? Când am devenit adulţi? Nişte oameni mari urâcioşi, grăbiţi, care nu acceptă că nu-i poţi da ordine naturii şi care nu vor să ia lucrurile ca atare şi să găsească partea bună din ele!? Când am crescut?

6 comments on “Când am crescut?

  1. si eu imi aduc aminte cand eram mic iarna mergeam acasa tot ud din cap pana in picioare si chiar ca nu aveam nimik imi aduc aminte cand ai mei imi tot ziceau la ce ora sa mergem acasa ca daca nu mergeam la ora aia ne pedepseau o saptamana sa nu mergem afara la joaka si pentru noi era ceva de neimaginat sa nu putem merge afara o zi si tot intrebam lumea de ceas sa nu intarziem. de mult a fost asta , in ziua d astazi copii stau mai mult in fata la tv sau a calculatorului jukand counter si nu mai stiu ce jokuri

    Apreciază

  2. Of, pai cred ca am inceput sa crestem atunci cand am inceput sa avem pretentii si vise materiale, cand a inceput sa ne trebuiasca nu stiu ce piesa vestimentara, sau cateva ceva electronic prin casa sau cand ne trebuie o masina ca sa nu mai umblam atat pe jos. Cand eram mici suferam cot al cot cu vrabiuta care nu avea ce sa manance sau ne parea rau de zapada care se topea. Acum injuram autoritatile ca avem prea multa zapada, nu ne mai uitam in stanga in dreapata, daramite la o biata vrabiuta.

    Apreciază

  3. Nu stiu cand am crescut.
    Nu mi place iarna, dar copiii mei de la gradi ma fac sa o vad altfel putin. Si intr o zi Matei mi-a spus revoltat: „Domnisoara Monica sa stii ca iarna nu vine pentru tine pt ca nu iti place sa te imbraci gros, vine pentru noi pt ca noua ne e bine oricum si imbracati gros si dezbracati. Iarna nu e pentru haine, e pentru snowman si sanie.” O adevarata lectie!

    Apreciază

Lasă un răspuns

