5 comentarii

Fuse, fuse şi se duse… Crăciunul

Eh, a mai trecut un Crăciun… O spun cu-n oftat lung, ieşit tocmai din străfundurile sufletului, pentru că am impresia că o dată cu înaintarea în vârstă, zilele tihnite şi fericite ale sărbătorilor de iarnă se scurg mai repede, tot mai repede. Mi-e teamă că într-o zi se va reduce totul la o singură clipă, un pocnet din degete şi gata, astea vor fi fost sărbătorile!

my christmas tree 2011 by margelutaDupă ce ai alergat ca vântul turbat prin toate magazinele vânând cadourile perfecte pentru cei dragi, tăind, adăugând şi refăcând listele de cumpărături, calculând şi recalculând bugetul, după ce ai intrat în priză făcând curăţenie lună în toată casa şi apoi decorând-o meticulos şi trebăluind de zor în bucătărie la bucatele pentru masa de Crăciun, ei bine, după toate aceste eforturi care te-au lăsat lată şi ai adormit buştean, realizezi că ai muncit atâta pentru o singură zi, care s-a dus cât ai zice peşte! Aşa-i că era mult mai uşor şi mai amuzant când eram mici şi singura noastră grijă era să desfacem cadourile Moşului? Abia acum, când am şi eu familia mea şi anumite responsabilităţi, pot spune că o înţeleg pe mama şi nu contenesc să mă întreb de unde avea ea atâta energie să le facă pe toate, cum de nu claca, cum reuşea să-şi păstreze zâmbetul pe buze, deşi trupul îi era frânt de oboseală? Pe vremea lui Ceaşcă, mama era nevoită să gătească noaptea, că atunci era presiune la gaz şi putea să coacă prăjiturile şi cozonacii fără teama că se stinge flacăra! În plus, gătea atât pentru noi, cât şi pentru bunici, deci 3 familii în total şi nu doar un fel de mâncare! Parcă hrănea un întreg regiment! Mai avea grijă şi de casă, şi de 2 copii mici şi năzbâtioşi, cărora trebuia să le aleagă şi cadourile şi să le ascundă bine! Şi făcea toate astea singură, fără niciun ajutor! Să mai pun la socoteală că buncii tăiau porcul de Ignat şi mama presta şi acolo muncă în folosul familiei? Mami, dacă citeşti rândurile astea, jos pălăria în faţa ta! Mă înclin! Eu nu sunt în stare să fac nici măcar un sfert din toate chestiile astea! Şi slavă Domnului că acum nici nu mai e necesar!

Pentru a răscumpăra cumva acele timpuri şi pentru că nu voiam să o ştiu singură de Crăciun, anul ăsta am invitat-o pe mami la noi acasă, la Bucureşti! Bineînţeles că nu m-a ascultat când i-am spus că nu e nevoie să vină cu pachet, că fac eu totul aici, nu s-a lăsat şi tot a adus cu ea ditamai oala cu sarmale, piftie, cozonac şi caltaboş ca la noi în Oltenia! Dacă îi spuneam că n-am timp să gătesc, era în stare să-l concureze pe Moş Crăciun şi să vină cu o tolbă mult mai mare ca a lui! 😀 Suflet de mamă, cât va fi pe Pământul ăsta îmi va duce grija în fiecare zi! Cum să n-o iubesc nespus?

În seara de ajun ne-am plimbat prin oraş să vedem luminiţele (anul ăsta Bucureştiul e tare slăbuţ la acest capitol), apoi am profitat că Cişmigiul era liber şi am făcut câteva fotografii lângă figurinele luminoase. În ziua de Crăciun, am luat masa împreună, am desfăcut darurile şi pe seară am mers din nou în Parcul Cişmigiu ca să-i ascultăm cântând pe cei de la Direcţia 5. Mama e mare fan al lor şi a fost deci o surpriză plăcută pentru ea! Am dansat şi am cântat amândouă până am răguşit! Cu toate astea, ajunse acasă tot nu ne-am lăsat: am mai tras o tură de cântat şi jucat, de data asta pe muzică populară! Căci da, în caz că nu ştiaţi, datorită mamei iubesc eu folclorul românesc şi costumele tradiţionale pe care le colecţionez!

Cu mâna pe inimă spun că am avut cel mai frumos Crăciun din ultimii ani. Am simţit din nou căldura aceea care ar trebui să ne inunde sufletele şi inimile în această perioadă a anului. Din copilărie n-am mai trăit nerăbdarea şi emoţia reală a Crăciunului, de mult n-am mai avut inima împăcată, linişte sufletească şi bucurie nemărginită. Acum m-am simţit din nou copil. Nu mi-a lipsit nimic, nici măcar zăpada.

5 comments on “Fuse, fuse şi se duse… Crăciunul

  1. Super Craciun „mărgelat” ati avut!!! :*

    Apreciază

  2. Foarte frumos, ma bucur ca ati avut sarbatori asa frumoase. Un an nou plin de dorinte implinite!

    Apreciază

  3. […] avut parte de cel mai frumos Craciun din ultimii ani, cu bradut frumos, cadouri multe, masa imbelsugata si cei dragi […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

