12 comentarii

Lămuriţi-mă şi pe mine…

… cum se face că după moartea vreunui muzician, toţi „fanii” dau buluc în magazinele de specialitate pentru a-i cumpăra albumele? Cât timp era în viaţă respectivul, de ce nu s-au îngrămădit în halul ăsta? De ce-i apreciază muzica abia după moartea sa?

Ca o lege nescrisă, trecerea în nefiinţă a artistului creşte automat valoarea operei sale, indiferent că e vorba de muzică, pictură sau literatură. Şi dacă moartea vedetei este una învăluită în mister, cu atât mai bine. Mai mulţi bani. Am văzut doar ce vânzări record au avut albumele lui M.J. după dispariţia lui. Am avut şi exemplul neaoş românesc al Mădălinei Manole, a cărei sinucidere a scos-o din conul de umbră în care trăia în ultimii ani. Iar mai nou, Amy Winehouse. Cum era de aşteptat, şi aici s-a derulat totul după un tipar prestabilit: mass-media a difuzat ştirea necontenit, toate zidurile de pe facebook din lumea întreagă au fost înţesate cu videoclipurile britanicei, cu tot soiul de statusuri de doliu şi emoticoane cu colţurile gurii în pământ, jale, regrete şi discuţii aprinse în contradictoriu peste tot: ba a fost o mare voce, ba melodiile ei nu erau cine ştie ce, ba şi-a făcut-o cu mâna ei, ba şi-a meritat sfârşitul, ba Dumnezeu e injust că ne-a răpit-o, ba sunt de vină extratereştrii. Ingredientul principal: după o viaţă controversată, o moarte suspectă, învăluită în mister şi de cauză necunoscută, pentru a-i creşte şi mai mult popularitatea şi a ridica la cer vânzările discurilor. Pentru că brusc, acum toţi îi apreciază muzica şi calităţile vocale, toţi şi-au amintit de hiturile ei şi au dat năvală să-i cumpere albumele, de parcă s-ar fi terminat stocul sau şi le-ar fi luat pe toate cu ea dincolo.

Pentru toate piţipoancele de la noi care aspiră la o viaţă de star: luaţi minte fetelor, nu eşti adevărată vedetă, dacă nu ai o moarte suspectă!!! 😉

12 comments on “Lămuriţi-mă şi pe mine…

  1. poate ca uni nu au nici macar o melodie cu artistul care a murit

    Apreciază

  2. pt ca asa e lumea…cretina!

    eu cand am auzit ca a murit asta, nu am schitat nimic, simplu nimic. Nu am reascultat nicio piesa, nu sunt fan, nu sunt nimic, stiu doar doua piese de la ea, dupa care oricum nu ma dau in vant, plus ca nu pot spune ca mi placea mie de ea ca om…

    Apreciază

  3. La asta ma gandeam si eu ieri cand anuntau marile vanzari la Tv. Si ca de obicei am aceasi parere 😉

    Apreciază

  4. Imi place concluzia :))).

    Apreciază

  5. cam macabră informarea personajelor negative din muzica noastră, dar e esenţială.

    Apreciază

Lasă un răspuns

