7 comentarii

Lectii de viata

Leapsa primita de la Bia a picat exact la tanc, intrucat chiar simteam nevoia sa fac un inventar al lectiilor de viata (re)invatate in ultima vreme… Deh, din cand in cand e imperios necesar sa razuiesti smogul depus pe cladirea sufletului…

Am invatat ca lectiile primite de la viata sunt de multe ori neplacute, chiar dureroase si cu gust amar de pelin, dar vitale ca aerul formarii noastre. Oamenilor buni li se intampla lucruri rele. Nu e drept, dar cine a zis ca viata e dreapta? Probabil ca doar asa putem recunoaste, atunci cand intra in actiune legea compensatiei, lucrurile bune si frumoase din viata noastra.

Am invatat ca cel mai important lucru din viata este familia. Nimic nu mai conteaza, nici faima, nici casa luxoasa, nici masina ultimul tip, nici hainele de firma, nici slujba bine platita, nimic din toate astea nu mai conteaza daca esti singur si  nu ai langa tine un suflet drag cu care sa le imparti si sa te bucuri de ele, cand nu ai parte de caldura inimii celor dragi. Cu ei imparti si povara greutatilor ce-ti apasa umerii, si bucuriile ce-ti fac inima usoara.

Am invatat ca viata are un singur sens: INAINTE. Te aduni de pe jos, te ridici si mergi mai departe. Poate ca la inceput te clatini ametit de lovitura primita, dar pe masura ce inaintezi, pasii tai devin din ce in ce mai siguri si mai apasati, privirea mai hotarata, iar tu mai indarjit.

Am invatat ca viata ti se poate schimba la 180 de grade intr-o fractiune de secunda. Acum poti fi sus, bucurandu-te de mangaierea divina a destinului, pentru ca in momentul imediat urmator sa te trezesti in puturile adanci ale nenorocirii, cu viata data complet peste cap. Si cu cat inaltimea de la care cazi e mai mare, cu atat e mai dureroasa aterizarea.

Am invatat ca nu poti salva lumea si nici pe cei care nu se vor salvati. Uneori e mai bine sa stai in banca ta si sa-ti vezi de ale tale.

Am invatat ca timpul nu se mai intoarce, asa ca trebuie sa-l folosesti cat mai bine cu putinta in favoarea ta. Degeaba regreti acum ca nu ai facut atunci. Exista un timp anume pentru fiecare lucru.

Am invatat ca nu trebuie sa tii la piept vipere, pe principiul „tine-ti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape”, pentru ca pot oricand sa te muste si sa-ti otraveasca viata. Trebuie sa te inconjori doar de oameni care te pot ajuta sa evoluezi, de la care ai ce invata, care te iubesc si te fac fericit.

Am invatat ca totul e intr-o continua miscare: lucrurile se schimba, prietenii pleaca, dar viata nu se opreste in loc pentru nimeni. Si nici pentru durerea ta. Viata merge mai departe, ca vrei sau nu.

Am invatat ca uneori oamenii merita o a doua sansa, dar nu si o a treia, a patra, a cincea… Trebuie sa stii cand sa spui NU si unde sa pui PUNCT.

Am invatat ca de foarte multe ori nu conteaza cat esti de bun, integru, serios si responsabil, cat de mult muncesti, te straduiesti si faci, si nici ce rezultate ai! Sunt altii care te pot da foarte usor la o parte cu ajutorul pilelor, spagii si limbii catifelate cu care ling fundul celor sus pusi! Traim intr-o lume a molustelor, in care coloana ta vertebrala poate fi un impediment!

Am invatat ca visurile tale mor in liniste pentru urechile celorlalti, doar tu le auzi tipatul agonizant si te-nfiori!

Am invatat ca uneori cautam dragostea in alta parte, fara sa realizam ca era langa noi in tot acest timp!

Am invatat ca orice ocazie deosebita si orice lucru frumos din viata merita sarbatorite! E un mod de a-ti arata oarecum bucuria si recunostinta pentru existenta lor!

Am invatat sa iubesc viata cum mi-e data, cu bune, cu rele, si pe mine asa cum sunt!

Am invatat ca niciodata nu terminam de invatat.  Avem toata viata la dispozitie pentru asta. 😉

Poate vor dori sa-si impartaseasca lectiile primite de la viata Crissu, Ana, Emma, Bibliophile, Andra Diana, Rux si Lilee!

7 comments on “Lectii de viata

  1. Frumoase lectii ai invatat. Este mare lucru. Si eu cam tot asa… iubesc viata asa cum este ea. Gasesc fericirea in cele mai marunte lucruri. 🙂
    Voi prelua leapsa, insa nu promit si cand anume… Sper sa nu fie cu suparare.

    Apreciază

  2. Foarte frumoasă leapșa.
    O voi face cu plăcere.

    Apreciază

  3. Oauu Tizule , ce leapsa sa mai preiau cand noi ne asemanam atata :)) O sa scriu ca in oracolul de alta data ‘Idem’ 😉

    Apreciază

  4. […] O leapșă frumoasă și grea, venită de la Mărgeluța. […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

