10 comentarii

Pescarul fericit

pescarBucuros de peştii pe care-i prinsese în acea zi, un pescar se relaxa pe scăunelul lui, lângă debarcader. Un om bogat, vizitator din afara orăşelului, plimbându-se pe acolo şi văzându-l pe pescar odihnindu-se, îl întrebă:

– Nu e prea devreme pentru relaxare? De ce nu eşti la ora asta în larg, la pescuit?

Fără să se tulbure de faptul că bogatul nu dăduse nici măcar bună ziua, pescarul răspunse:

–  Am prins cât îmi trebuie pentru astăzi… aşa că acum pot sta bucurându-mă de această zi frumoasă.

–  Dar dacă ţi-ai folosi acest timp la pescuit, ai putea prinde mai mulţi peşti, apoi i-ai putea vinde şi ai face o grămadă de bani, îi spuse bogatul.

–  Şi apoi? spuse pescarul.

–  Păi, răspunse bogatul, după ce ţi-ai aduna destui bani din vânzări, ai putea să-ţi cumperi o barcă mai mare, care te-ar ajuta să mergi mai în larg şi să prinzi peşti mai mari. În felul ăsta ai face şi mai mulţi bani.

–  Şi apoi? întrebă pescarul.

–  Apoi ai putea să-ţi cumperi mai multe bărci, ai putea prinde mii de peşti, ai putea să faci mii de dolari şi într-o bună zi, să ajungi bogat ca şi mine.

–  Şi apoi? întrebă pescarul.

–  Apoi, ai putea pur şi simplu doar să stai şi să te bucuri de viaţă aşa cum fac eu, spuse bogatul.

–  Dar omule, grăi pescarul, nu tocmai asta fac şi eu acum?

10 comments on “Pescarul fericit

  1. Frumoasa povestirea, chiar geniala as putea spune. 🙂

    Apreciază

  2. hi!hi! fain de tot:D

    Apreciază

  3. Bună seara, numele meu este Costin Comba și administrez un blog de fotografie http://www.costin-comba.blogspot.com . Aș vrea să vă rog dacă doriti să facem un schimb de link-uri cu
    http://www.costin-comba.blogspot.com si daca doriti si cu http://www.irinacomba.blogspot.com. Dacă doriți să mă băgați în seamă bine, dacă nu, mă înclin cu respect și vă mulțumesc, atașând scuzele de rigoare pentru deranjul creat. Daca doriti sa imi lasati un mesaj de confirmare sau infirmare, o puteti face pe blogul meu la rubrica „Link exchange” sau la adresa de email costin_ph@yahoo.com

    Apreciază

  4. […] O altă variantă a poveştii găsiţi aici. […]

    Apreciază

  5. […] am mai publicat pe blog alte două variante ale acestei povestioare de vineri, le găsiţi aici şi aici, şi deşi diferă uşor, morala este aceeaşi. […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

