12 comentarii

Promisiune mincinoasă

Howard Roughan- Promisiune mincinoasaSe pare ca inspiratia pentru al doilea roman al americanului Howard Roughan, numit Promisiune mincinoasa(„The Promise of a Lie” in original) si aparut in 2004, a plecat de la discutia purtata cu o femeie care mergea la psiholog. Autorul a ajuns sa se intrebe daca poate fi un psiholog prostit de cineva care pretinde a fi altcineva? Si iata deci ideea de baza a cartii.

Romanul este unul politist, un thriller psihologic cu destule intorsaturi de situatie, mai ales spre sfarsit, avand ca eveniment central o crima, al carei suspect este chiar eroul cartii, psihologul newyorkez, David Remler. Cazut in capcana in mod naiv, acesta trebuie sa-si dovedeasca nevinovatia cand toate probele il indica pe el singurul vinovat. Mi-a placut cum sunt descrise scenele de la tribunal, scene care ocupa o buna parte a cartii.

Romanul se citeste foarte usor, ajutand la asta si dialogul omniprezent, povestea solida si captivanta, personajele bine conturate, stilul simplu de a scrie al autorului, fara fraze alambicate si cuvinte marete, dar care reuseste sa mentina suspansul.

Povestea m-a captivat si am citit cartea pe nerasuflate. Aveam impresia ca sunt in fata televizorului, exact asa se derulau imaginile in mintea mea. Cred ca „Promisiune mincinoasa” e perfecta pentru o ecranizare. Hmmm, oare cine ar putea juca rolul psihologului?

Romanul nu e o capodopera, ii lipseste adancimea, dar e perfect pentru cine vrea sa  se delecteze cu o frumoasa poveste psihologica, cu iz politienesc.

Cateva CITATE DIN CARTE:

“Sahul se joaca in mintea ta si nu pe masa din fata ta, a spus el. Daca joci numai ce vezi, nu o sa castigi niciodata. Ideea este ca pentru a excela in sah si in orice alt domeniu, trebuie sa-ti imaginezi. Trebuie sa vezi dincolo de ce se afla in fata ta.“

“Hollywood-ul este infestat cu tarfe capricioase si cultural retardate menite sa faca din noi toti clienti de filme idioate.”

“Lucruri pe care ar trebui sa le invete un copil:
Sa iubesti.
Sa razi.
Sa razi din nou.
Sa asculti si sa inveti.
Sa spui Te rog si Multumesc.
Sa ai opinii.
Sa le respecti pe ale celorlalti.
Sa fii sincer.
Sa fii prieten.
Sa fii tu insuti.”

12 comments on “Promisiune mincinoasă

  1. f interesant….
    sper sa am timp sa l caut si eu, poate dupa licenta… 😦

    ms pt recomandare 🙂 :*

    Apreciază

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Margeluta. Margeluta said: Promisiune mincinoasă: http://wp.me/pCVeH-9M […]

    Apreciază

  3. O tona de pisici? Si eu care credeam ca eu sunt cea mai mare iubitoare de pisici 🙂

    Apreciază

  4. Si eu am terminat debea eri de citit acest roman …
    Ni s-a parut foarte interesant dar la un moment dat nu imi dadeam seama de ce are ca titlu „Promisiune mincinoasa” … Debea pe la finalul romanului o sa aflati care este defapr drama prin care trecuse acel pliholog si prin cate incurcaturi a putut sa treaca

    Apreciază

  5. Si eu acum citesc cartea si imi place sunt curios sa vad sfarsitul mai ales sa inteleg dece are acest titlu

    Apreciază

  6. The best book i’ve ever read!

    Apreciază

Lasă un răspuns

