18 comentarii

Poftiţi la desene animate!

Cine a copilarit in anii ’90, cu siguranta isi aduce aminte de singurele desene animate care se difuzau pe vremea aceea la TVR. Se stia, la 19:30, toti eram in fata televizoarelor si sorbeam din priviri imaginile din cutia vorbitoare. Doamne, ce vremuri frumoase! Si cat de adanc mi s-au intiparit ele in minte!

Sandy BellImi amintesc si acum cu placere de Sandy Bell, fetita cu codite blonde, insotita de amicul sau patruped Tambour si vesnic indragostita de pictorul Mark. Si cum o mai uram pe Kitty, roscata bogatasa, pentru ca incerca  prin tot felul de tertipuri sa i-l fure. Asa am avut eu de mica un simt al justitiei accentuat! Prea accentuat pentru vremurile in care traim, as zice eu!

Candy CandyApoi imi amintesc si de Candy Candy, cu binecunoscutele ei fundite prinse in parul balai si ondulat, si cum nu voia ea sa fie adoptata, doar pentru a ramane in orfelinat alaturi de prietena ei cea mai buna, Patty. Melodia din generic imi suna si acum in urechi! Chiar daca era in japoneza si nu intelegeam o boaba! Si imi placea de Candy ca era ghidusa, zglobie, mereu cu zambetul pe buze si plina de tot felul de idei care mai de care mai nastrusnice. Si logic ca nu-i puteam suporta pe fratii ei vitregi, rautaciosi si invidiosi, care mereu ii puneau bete in roate. Si logic ca imi doream din toata inima ca ea sa se casatoreasca cu Terry! 🙂  Ca sa nu mai spun ca visam sa devin infirmiera ca si Candy. Inca mai visez  si acum… 😛

PerrineImi amintesc si de Perrine, care calatorea cu mama ei fotograf intr-o caruta trasa de un magarus. Doamne, ce am mai bocit la moartea mamei sale! Alt subiect de discutie nu era in fata blocului intre noi fetele, decat suferinta bietei Perrine! Si cat o admiram eu pentru ca, ramasa orfana, stia sa-si poarte singura de grija! Si ma durea inima vazand-o cat lupta sa castige dragostea bunicului ei, care nu stia ca ea ii era nepoata!

LydiaSau cum as putea sa o uit pe Lydia, alta blonda cu parul carliontat, care cauta cu disperare Floarea cu 7 culori, avand ca tovarasi de drum o pisicuta alba Cathy si un caine maroniu Cador!? Si mai avea o oglinda sau bijuterie(nu-mi mai aduc bine aminte ce era!) care o ajuta sa se transforme pe loc in orice personaj cerut de situatie, numai indreptand chestia aia catre o floare si zicand :”Fleur, fleur…”. Doamne, cat ma obsedau cuvintele astea pe vremea aceea… Cam tot de atunci a inceput sa-mi placa si franceza… Aaa, ca sa nu mai spun ca-mi cumparase mama si o batistuta cu Lydia si animalutele ei! O am si acum bineinteles! 😀 Stiu ca mai era in desenele astea si un baiat care daruia in fiecare episod o floare celor pe care Lydia ii ajuta….sau mai bine zis, semintele de floare. Si astfel, invatam mereu cate ceva, caci aflam si semnificatia diverselor flori. Nu-mi mai aduc aminte cum il chema si daca era vreo poveste de dragoste intre el si Lydia… Dar am adorat desenele astea!

StrumfiiCand ne-am cumparat televizor color, nu va pot descrie ce placere imensa a fost pentru noi copiii, sa vedem albastrimea strumfiilor! Cum eram singura familie de pe scara care avea in casa o astfel de minune, toti prietenii mei si ai fratelui meu veneau in fiecare seara la noi acasa si ne uitam cu totii la desene animate! Si sa fi vazut vreo 10 puradei cum stateau turceste sau intinsi pe covor(fiecare cum putea!) in fata televizorului, nemiscati, cu gura cascata si ochii cat cepele, devorand imaginile miscatoare si viu colorate, ca hipnotizati! Putea sa ia casa foc, ca oricum noi nu ne-am fi miscat de acolo! Si apoi, trebuia sa vedem ce potiuni a mai facut Papa-Stumf, nu? 😀 AAh, stumfii cei hazlii si satucul lor din padure, cu ciuperci pe post de casa…Si sa nu-l uitam pe Gargamel, care-i vana neincetat…Dar noroc ca era cam neindemanatic si nu reusea niciodata sa-i manance! 😀

Captain PlanetSau cine nu-si mai aminteste de Captain Planet si cei 5 adolescenti care ajutau la Salvarea Pamantului? Si cum incercam noi sa-i imitam, punandu-ne inele pe deget si strigand tare si convingator, cu mana in aer: „Earth! Fire! Wind! Water! Heart!”. Eu eram Water! 😛 Chiar ne luasem in serios rolul de ecologisti, caci nu de putine ori am facut curatenie in fata blocului, adunand toate gunoaiele…Pacat ca in ziua urmatoare erau la loc! Se pare ca adultii nu au fost impresionati de avantul unor pusti carora, influentati de niste desene animate, chiar le pasa ca Mama Natura se sufoca in mizerie! 😦

Si mai sunt multe alte desene animate pe langa acestea, de care-mi amintesc cu placere si care-mi amintesc de anii copilariei mele. Caci  Copilul din mine, care nu m-a parasit niciodata, plange si suspina nostalgic dupa vremurile acelea frumoase!

Poate ca in ziua de azi parintii nu realizeaza cat este de important ceea ce vizioneaza copilul lor si cat de mult poate fi influentat de ceea ce vede pe ecran. Traim in secolul vitezei, totul se face pe fuga, alergam dintr-o parte intr-alta, muncim mai mult si nu mai avem timp pentru nimic. Timpul ne scapa printre degete… Totusi, faceti-va timp pentru copiii vostri… Nu-i aruncati indiferenti in fata televizorului. Nu permiteti ca el sa va educe odraslele. Mai ales acum, cand la televizor se promoveaza doar principii de viata execrabile. Ce se vede la tv a  inceput sa miroasa…rau de tot… Si desenele animate nu au scapat, au fost si ele contaminate: violenta peste masura, crime si sange peste tot, cuvinte triviale, obscenitati…

Toate serialele acestea de desene animate cu care am crescut noi, cei care au copilarit in perioada de dupa Revolutie, ne-au invatat cate ceva despre ceea ce conteaza cu adevarat in viata! Sa lupti pentru convingerile tale, sa muncesti pentru a-ti indeplini visurile, sa0i ajuti pe cei mai putin norocosi ca tine, sa crezi in dragoste si prietenie, in dreptate si puterea Binelui, sa te bucuri cu toata fiinta ta de fiecare clipa din viata! Poate ca suna naiv si neverosimil, dar eu una, ma incapatanez sa traiesc cu convingerea ca acestea inca mai reprezinta niste valori demne de cultivat in lumea asta intoarsa pe dos!

18 comments on “Poftiţi la desene animate!

  1. Ce frumoase mai erau desenele de pe vremea noastra! Chiar aveai ce invata de la ele…acuma,tot ce te invata un desen animat e violenta!! Pacat ca nu se ia nicio atitudine! dc oare nu se mai difuzeaza acele desene animate care ne/au marcat copilaria?…sunt oare ele prea depasite pt timpurile in care traim???? CNA trezeste/te si vezi adevaratele pericole ce ne pandesc copiii…Te felicit draga mea pt tot ceea ce postezi aici! un poop dulce

    Apreciază

    • Mie imi plac si acum desenele animate de atunci…mai nou, intr-un moment de melancolie, m-am apucat de vizionat „Sandy Bell”! 😀
      Multumesc mult de tot pentru compliment…m-am inrosit! 🙂

      Apreciază

  2. vai ce frumos…..eu sincer nu imi aduc aminte de toate…..dar de cateva imi aduc sigur aminte…:P au fost vremuri frumoase….eram doar niste copii inocenti …..visam noi pe atunci….
    eu imi aduc aminte ca desenul meu animat preferat…..era Sailor Moon…..
    daca as gasi si acuma sa mai vad cateva episoade dar cu traducere 😀 ca am gasit pe youtube, dar nu se intelege prea bine…sau e in chineza:D
    sau japoneza….ma rog nu stiu…..
    dar cred ca desene animate mai frumoase decat pe vremea in care eram doar niste copii nu vor mai exista….
    cel putin acestea din ziua de azi mi se pare toate niste prostii…..

    Apreciază

    • Aaaaa,da! Sailor Moon! Eram innebunita dupa desenele alea! 😀 Nici mie nu-mi plac desenele animate din ziua de azi…oare suntem noi depasite? Oare am imbatranit?

      Apreciază

  3. Candy candy a fost minunat

    Apreciază

  4. daca ati sti cat am cauta sa cumpar, sa imprumut, sa descarc, orice numai sa mai vad o data sandy bell…nu le gasesc nicaieri

    Apreciază

  5. foarte frumos dar oare de ce cine a facut acest site nu le da o idee si televiziunilor

    Apreciază

    • Televiziunile isi vad pana la urma propriile interese: difuzeaza doar ce atrage publicul larg, si stim cu totii ce se cere acum: violenta, vulgaritate, indecenta, imoralitate…

      Apreciază

  6. imi aduc si aminte de acele vremuri si ce nas da sa pot da timpul inapoi si daca e vorba doar de o zi CE FRUMOASE VREMURI

    Apreciază

    • Eh, toti plangem dupa vremurile idilice ale copilariei si amintirile acelea… Tot ce putem face e sa le pastram cat mai neatinse de murdaria lumii asteia de adult si sa cream amintiri frumoase si copiilor nostri!

      Apreciază

  7. pe vplay mai gasiti cateva din ele

    Apreciază

  8. Despre desenele cu Perrine imi poti spune unde pot gasi cateva episoade. Pe youtube se gasesc doar bucatele si majoritatea sunt dublate in italiana sau germana. Au trecut 20 de ani in care nu am stiut cu ce nume sa le caut. Stiam calatoriile cu acea trasura cu coviltir, catelul, cum impletea incaltaminte din trestie, aparatul de fotografiat de acum 100 de ani.. dar pe oricine intrebam, nu stia sa-mi spuna despre ce desene e vorba. Sa fii fost doar uitarea generala a celor din generatia mea ma intrebam, sau toate astea erau doar imagini din visele si imaginatia mea. Iti multumesc pentru visele… reale.

    Apreciază

  9. Datorita tie am redescoperit Perinne! Nu imi aduceam aminte cum se numea acest desen animat, pe care l-am iubit atat de mult, si am gasit numele datorita site-ului tau! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

