Lasă un comentariu

Shutter Island

Shutter IslandPentru ca pofta de filme era mare ieri seara, dupa „Orphan”  a urmat „Shutter Island”. Si despre acesta citisem cate ceva…Stiam doar ca un agent federal Teddy Daniels(jucat de Leonardo di Caprio) impreuna cu colegul sau Chuck(Mark Ruffalo), ajung pe Insula Shutter sa investigheze evadarea unei criminale din ospiciul Ashecliffe, in care se aflau condamnati cu grave tulburari mentale. Ceea ce nu stiam eu e  ca Leonardo di Caprio e foarte convingator in rolul agentului. Mi-a placut la nebunie cum a jucat, desi eu nu sunt o mare fana a lui! Dar aici a fost fantastic!

Filmul e un cocktail de genuri, un amalgam de mister gotic, poveste politieneasca, thriller psihologic si o picatura de horror, intr-un decor din anii 40-50. La anumite scene mi-a strafulgerat prin minte numele lui Hitchcock.

Trebuie sa va mai spun ca sunt in film si scene sumbre ce amintesc de eliberarea lagarului de la Dachau. Eu de cand am urmarit niste documentare legate de subiectul asta, cu imagini reale, filmate acolo, pur si simplu nu ma mai pot uita la asa ceva. Mi se strange inima de durere….

Revenind la film, „Shutter Island” este de fapt un joc al mintii, esti aruncat dintr-o parte intr-alta, nu mai stii ce sa crezi, cine are dreptate sau cine este real. Mi-a placut deznodamantul, cu finalul cam ambiguu as zice eu, caci ar fi posibile 2 variante. Sa-mi spuneti pe care o alegeti voi! 😉

Memorabila si fraza cu care se incheie filmul(tocmai aceea care creeaza ambiguitatea finalului): „Ce este mai rau: sa traiesti ca un monstru sau sa mori ca un om bun?”

Lasă un răspuns

