5 comentarii

Mărgeluţa-i Primăvară!

Ca o Margeluta gingasa ce sunt, iubesc primavara, cu petale albe de ghiocel si    parfum delicat de frezii, cu raze caldute de soare ce-mi mangaie obrazul si ciripit vesel de vrabiute ce-mi incanta auzul. Ce idilic, nu? Dar cel mai mult, iubesc Martisorul si nu-mi imaginez un 1 Martie fara snurul bicolor al copilariei mele, cand martisorul prins in piept- fie el Cosar, Potcoava sau Ghiocel era nelipsit! Si ce mandra il purtam!

Acum, ca nu mai sunt copil, doar imi leg la mana snurul de la primul martisor primit si-l port pana cand vad primul pom inflorit, caruia i-l daruiesc, prinzandu-l de o crenguta. Si toata primavara, urmaresc cu sufletul la gura sperand ca pomul cu pricina va fi bogat in flori, prevestind astfel un an la fel de bogat si pentru mine! Asta mi-a garantat-o bunica! Parol! Nu ma credeti? Incercati!

Pentru mine, 1 Martie, asemenea Craciunului, e iubire! Inseamna a te gandi la altcineva in afara de tine, inseamna a darui- a darui iubire!Poate ca acum se pune mare pret pe obiectul daruit, dar mie mi-e de ajuns snuruletul alb-rosu! Simpla lui vedere imi insenineaza ziua, imi bucura inima si-mi incalzeste sufletul, imi trezeste amintiri din cele mai frumoase!

Poate ca obiceiul a suferit transformari de-a lungul timpului, dar si noi toti asijderea: ne-am schimbat! Eu m-am schimbat, caci am crescut! De fapt, eu cresc in fiecare zi de Martisor! Si numai atunci! Si anul asta s-a intamplat la fel ca-n toti anii: am mai adunat un Martisor in cutiuta vietii mele! Vedeti voi, sufletul meu a fost indragostit de Martisor inca dinainte de a se intrupa! Si de aceea am venit prematur pe lume tocmai intr-o astfel de zi! Eu mi-am ales ziua de nastere, in pofida tuturor! Eu am fost cea care am ales sa fiu sarbatorita o data cu Martisorul, caci sunt chiar o Margeluta-Martisor: duala ca snurul traditional, ma daruiesc in totalitate si sufar din toate cotloanele inimii… Sunt o Margeluta-ghiocel: plapanda si puternica in acelasi timp…Sunt o Margeluta de Primavara: am soare in zambet, imi miroase parul a frezii, mi-e pielea de zambila si ochii schimbatori ca vremea de primavara capricioasa! Mi-e sufletul tot o primavara, caci de fiecare data renaste din iarna durerii cu forte proaspete si nebanuite! Intocmai ca primavara insasi!

CITATUL ZILEI:

„Primavara este pentru suflet un suras al infinitului.”

Victor Hugo

5 comments on “Mărgeluţa-i Primăvară!

  1. Ce Primavara frumoasa…….chiar daca afara nu e inca soare …..in inima ta, plina de asa frumoase cuvinte, este…..

    Apreciază

  2. La multi ani, Margeluta -Martisor feminina si primavarateca! Sa ne mai povestesti despre obiceiurile vechi, cum e cel cu snurul legat in pom sau traditia culesului de viorele din padure…ele dau o anumita ritmicitate melodioasa zilelor noastre, aduc cu ele armonia, caci parca ne re-inscriu si pe noi in mersul naturii. mi le voi insusi si eu pe cele „invatate ” de la tine.

    Apreciază

    • Multumesc Anima pentru urare si cuvintele frumoase! Incerc pe cat posibil sa pastrez vii anumite traditii(multe invatate de la mama si bunica) pentru ca ele mi-au inseninat copilaria si fac parte din mine! Sper sa reusesc,caci timpul asta trece asa de repede si ne tine ocupati!

      Apreciază

  3. […] 2010, Margeluta-Primavara a primit multe martisoare de ziua ei, si cum e traditia pe care ea o respecta cu strictete in […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

