Lasă un comentariu

Legion

LegionDesi mai aveam cateva filme despre care voiam sa va povestesc, plus cartea pe care tocmai am terminat-o ieri, le las pe toate pe alta data, ca trebuie neaparat sa va spun despre filmul pe care l-am vazut aseara: „Legion”. M-a captivat total! Poate pentru ca tot ceea ce tine de ingeri exercita asupra mea o fascinatie absoluta! Dar ingerii din „Legion” nu seamana deloc cu cei din rugaciunea „Inger, ingerasul meu”, ci aduc mai degraba cu spartanii din „300”, au niste aripi negre atat de bine realizate grafic, iar arma lui Gabriel cu siguranta nu o veti gasi intr-o icoana de-ale noastre ! Va imaginati un astfel de inger dand de stire Fecioarei Maria ca va naste pe Mesia?

Ideea filmului cu Apocalipsa, in care soarta omenirii depinde in intregime de-o mana de oameni si de nasterea unui copil care obligatoriu trebuie sa aiba loc(pentru a da oamenilor inca o sansa) nu e noua. In schimb mi s-a parut originala  ideea ca oamenii pier chiar de mana creatorului lor: Dumnezeu si-a pierdut increderea in copiii sai si satul fiind de toate mizeriile umanitatii, decide sa-i nimiceasca. Si cum a promis ca asta nu se va mai intampla printr-un potop, isi trimite in schimb armatele de ingeri sa indeplineasca aceasta misiune! Arhanghelul Mihail se razvrateste, iubind prea mult oamenii si decide sa-i ajute, facand tot posibilul ca bebelusul care va salva omenirea sa ajunga pe lume. Asa ca isi taie superbele aripi si imparte gloante in stanga si-n dreapta, in final luptandu-se chiar cu Arhanghelul Gabriel, care dupa parerea mea, are un ghimpe impotriva oamenilor.

Faza asta cu ingerul Gabriel urand oamenii, gelos fiind probabil pe iubirea ce le-o poarta Dumnezeu, am mai vazut-o si-n „Constantine” si-n „The Prophecy”. In ambele filme Arhanghelul Gabriel primeste pedeapsa de a deveni exact ceea ce uraste cel mai mult: om! Acum, nu sunt mare fanatica religioasa, nici macar nu merg la biserica in fiecare duminica, dar stiu ca in Biblie nu scrie asa ceva, mai ales ca numele lui Gabriel apare doar de 4 ori in toata Biblia. Stiu insa ca ar exista o legenda conform careia Gabriel a cazut pentru o vreme in dizgratie pentru ca nu a ascultat intocmai ordinele primite, si probabil de aici ideea filmelor mai sus mentionate.

Revenind la film, mi-a placut jocul actorilor, efectele speciale si mai ales stilul in care sunt filmate scenele -mi-au parut cadre de fotografii de jurnalism. Si bineinteles ca astept continuarea…

Lasă un răspuns

